اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارش سنگین برف صورت گرفت

مسدود شدن 45 درصد راه‌های روستایی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان اعلام کرد: در پی بارش سنگین برف در چند روز گذشته در حال حاضر 45 درصد راه‌های روستایی کردستان مسدود است.

مسدود شدن 45 درصد راه‌های روستایی کردستان

عطاالله قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در صورت مساعد بودن هوای استان و قطع بارش برف و باران کار بازگشایی راه‌های روستایی از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 77 اکیپ راهداری و راهدارخانه در سطح استان استقرار دارند، افزود:هم‌اکنون بیش از 450 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک با بهره‌گیری 520 راهدار و نیروی انسانی در سطح جاده‌های استان استقرار دارند.

مدیرکل راه و ترابری کردستان در ادامه از باز بودن تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان خبر داد و بیان داشت: با توجه به بارش برف که همه محورهای استان را در بر گرفته، اکیپ‌های راهداری زمستانی مستقر در مسیرهای مختلف اقدام به برفروبی و نمک پاشی جاده‌ها کرده‌اند.

قادری اضافه کرد: با تلاش عوامل راهداری ‌هم‌اکنون تردد در تمام راه‌های اصلی و فرعی با احتیاط کامل و رعایت مقررات جریان دارد و عبور در گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی بیان داشت: اکیپ‌های راهداری عملیات برف‌روبی و نمک پاشی و تیغه‌زنی  را در تمامی محورهای استان انجام داده‌اند.

* 70 درصد راه‌های روستایی دیواندره مسدود است

مدیرکل راه و ترابری کردستان در ادامه گفت: در حال حاضر 70 درصد از راه‌های روستایی شهرستان دیواندره به دلیل کوهستانی بودن منطقه در پی بارش برف سنگین مسدود است.

وی از رانندگانی که قصد عبور از راه‌های کردستان را دارند خواست ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توصیه‌های راهداران وسایط نقلیه خود را به وسایل و تجهیزات زمستانی و گرمازا مجهز کنند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول