اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 10 میلیارد ریال اعتبار

11 پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال 11 طرح آبخیزداری با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال در این استان افتتاح خواهد شد.

11 پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

علی‌محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌منظور بهره‌برداری از 11 پروژه آبخیزداری افزون بر 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی شناسایی بهترین شیوه‌های بهره‌برداری با بهره‌گیری از شیوه‌های رایج در سایر کشورها را از رویکردهای ارتقای بهره‌وری در این اداره‌کل برشمرد و گفت: بررسی و مطالعه تمامی امور مربوط به بهره‌برداری بخش‌های مختلف و منابع تولیدی، بررسی و مطالعه و ارائه طرح برای اقتصادی‌ترین روش قطع و تبدیل و خروج در راستای بهبود کیفیت و کاهش ضایعات و خسارت بر عرصه و عناصر جنگلی از دیگر این رویکردها محسوب می‎شود.

محمدی ادامه داد: بررسی و تحقیق و نظارت در کاربرد ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در امر بهره‌برداری، بررسی و نظارت در امر شبکه‌بندی راه‌های جنگلی تعبیه شده و در دست اجرا، شناسایی بهترین روش استحصال فرآورده‌ها با توجه به امکانات و عوامل موجود و  بررسی و مطالعه درجه بندی فرآورده‌های جنگلی و آموزش به‌منظور دسته‌بندی صحیح فرآورده‌ها از دیگر راهکارهای ارتقای بهره‌وری است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت شناسایی پتانسیل‌های موجود و استعداد بالقوه بهره‌برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع در سطح استان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان سقز، کتیرا، گزانگبین و بازیچه در سطح وسیع برداشت می‌شود.

وی تعیین اولویت‌های بهره‌برداری را نیازمند در نظر گرفتن حق اولویت به روستائیان و عشایر محلی دانست و گفت: مشورت و مشارکت تعاونی بهره‌برداری و شوراهای اسلامی و شناسایی بهره‌برداران سنتی و هدایت آنها در راستای بهره‌برداری فنی و صحیح ارتقای بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول