اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی خبر داد

کاهش 30 درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: در 10 ماه گذشته شاهد کاهش 30 درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده‌ای در محورهای برون شهری آذربایجان غربی هستیم.

کاهش 30 درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجان غربی

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این روند در طول 10 ماهه گذشته استمرار داشته و از طرفی استان همواره در رتبه‌های برتر کشور در این زمینه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح آشکارسازی 50 نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان غربی از اقداماتی است که در راستای افزایش ایمنی و ترافیک انجام گرفته که در این ارتباط نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده، اطلاع‌دهنده و چراغ پلیس مجازی اقدام شده است.

این مسئول افزود: در 10 ماه امسال 34 مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان ایمن‌سازی فیزیکی شده است و ایمن‌سازی 27 مدرسه به صورت نرم‌افزاری و 26 مدرسه به صورت فیزیکی و سخت‌افزاری نیز در دست اقدام است.

طالبی با بیان اینکه تدوین طرح ارتقای ایمنی موتورسواران و عابران پیاده برای نخستین بار در استان دست اقدام است، خاطر نشان کرد: فاز اول این طرح در تیر ماه اجرایی شد و مرحله دوم آن نیز پس از تأمین اعتبار لازم عملیاتی خواهد شد.

وی اجرای طرح حکمت را از دیگر اقدامات اداره ایمنی و ترافیک در نیمه نخست سال جاری دانست و گفت: در این راستا با حضور در مساجد 20 روستای پرخطر استان نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به روستاییان و ارتقای فرهنگ ایمنی اقدام شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: شرکت در نمایشگاه هفته جهانی کودک از دیگر برنامه‌های این اداره کل را شامل می‌شود که در قالب آن نسبت به برگزاری مسابقات نقاشی در ارتباط با موضوعات ایمنی با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی و ترافیک اقدام شد.

طالبی افزود: برگزاری همایش تجلیلی از راهوران محله و اهدای حکم، برگزاری همایش تجلیلی از پلیس و اجرای طرح نوروزی و چاپ 5 هزار جلد کتاب با همکاری پلیس راه استان از دیگر اقدامات این مجموعه در نیمه نخست سال جاری است.

انتهای پیام/خ۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول