اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پله پله تا نهمین انتخاب / 31

حضور گسترده در انتخابات دست دشمن را کوتاه می‏کند

خبرگزاری فارس: کارشناس امور خاورمیانه و بین‏الملل گفت: حضور مردم در انتخابات می‏تواند چشم حسود دشمنان را کور و دستشان را از نفوذ به این نظام کوتاه کند.

حضور گسترده در انتخابات دست دشمن را کوتاه می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حسن لاسجردی عصر سه‌شنبه در همایش نهضت روشنگری اسلامی که از طرف سپاه پاسداران ناحیه فیروزکوه برگزار شد، به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 14 بهمن اشاره کرد.

وی اظهار کرد: سلامت و صلابت انقلاب اسلامی از جمله عوامل موثر بر تثبیت و عدم تغییرها در نظام جمهوری اسلامی بوده و این دو موضوع مهم آینه توجهات و حرکت مقتدرانه ما در این نظام مردمی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: باید کسانی که در این صحنه نقش‏آفرینی می‏کنند با نگاهی تیزبینانه‏تری دقت نظر خود را اعمال کنند و با روشنگری و وحدت کلمه در شعارهای خود صلابت و سعادت این نظام را نشان دهند.  

لاسجردی تصریح کرد: نگاه امام راحل این بود که هر کس وارد عرصه سیاست می‏شود باید نگاهی مخلصانه، الهی و بدون توقع‏های جانبی داشته باشد تا اگر پرده از نگاهش برداشته شد، دچار سقوط و ریزش نشده و نیات و خصوصیات ناخالص در او دیده نشود که اگر این‌ طور باشد حرف یا شعارهایش خالی از ایمان و اخلاص است.

وی تاکید کرد: امام راحل می‏خواستند در مکتب سیاست، عرفان الهی را با سیاست در هم ترکیب و ادغام کنند و همانند معجون کامل به خورد اندیشمندان، مردم، مسئولان و ... دهند تا دنیای خاکی سیاست را به دنیای آسمانی عرفان متصل کنند.

 

* جای سیلی‏ اندیشه امام بر صورت مستکبران معلوم است

این کارشناس امور بین‏الملل افزود: اندیشه عرفان امام راحل و انقلاب اسلامی امروزه توانسته همچون جای سیلی‏های محکمی بر روی صورت مستکبران مشخص باشد و با هم‏آوردی انقلاب در عرصه‏های علمی، اقتصادی، فناوری و ... غرب را به عقب‏نشینی وادار و اندیشه و منظر اسلامی را در جهان فراگیر کند.

لاسجردی ادامه داد: امام خمینی (ره) با رهبری هوشمندانه خود به نکات مهم و قابل توجهی اشاره می‏کردند و هیچگاه شخص یا گروه خاصی را مدنظر و مقابل خود نمی‏دانستند.

وی تاکید کرد: امام راحل می‏خواست با فریاد ملت ایران را بیدار و سلطنت نظامی را از کشور خارج و با تولید انسان‏های بصیر، فرهیخته و دانا، تیری به سمت آمریکا پرتاب کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: یکی از شاهکارهای امام راحل اندیشه ولایت فقیه و ولایت‏پذیری از طرف مردم است که امروزه نزاع سیاسیون و افراد متفکر بر سر این اندیشه والای حضرت امام است. 

لاسجردی افزود: تاکید امام راحل و نزاع ایشان با غرب بر سر این موضوع بوده است که هر کس بخواهد حاکمیت اسلامی را برپا کند باید ولایت فقیه را نیز درک و قبول کند و در غیر اینصورت نمی‏تواند سرباز حوزه رهبری و امامت باشد.

وی بیان کرد: در راستای برپایی حکومت اسلامی، حضرت امام راحل در مکتب عرفانی و اسلامی خود تلاش و در کنار واژه انسان واژه دیگری به نام مسئول را اضافه کردند تا انسان‏ها نسبت به رهبری و ولایت فقیه بی‏تفاوت، غافل و بی‏خیال نباشند و همواره خود را مسئول بدانند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول