اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام شد

اشتغالزایی 130 گلستانی در حوزه فرهنگ و هنر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از اشتغالزایی 130 گلستانی در سامانه رصد حوزه فرهنگ و هنر برای نخستین‎بار در سطح کشور خبر داد.

اشتغالزایی 130 گلستانی در حوزه فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری در همایش بزرگ جشن اشتغال که عصر سه‌شنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: تعهد 130 اشتغال حوزه فرهنگ، حدود دو ماه گذشته به پایان رسید که اکنون 130 نفر در سامانه ثبت شده، 45 نفر به ثبت نرسیده و پیش‎بینی ما این است که تا پایان سال 1390 این رقم به 200 نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‎های اجتماعی و بزهکاری‎ها در فقر و بیکاری است، تصریح کرد: فقر‎ستیزی در فرهنگ اسلامی جز در پرتو سعی و تلاش امکان‎پذیر نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اذعان کرد: خوشبختانه با سیاست‎های ارزشمند دولت‎های نهم و دهم گام‎های اساسی برای کاهش میزان بیکاری آغاز شد و آینده بسیار امیدوارکننده‎ای پیش ‎روی ما قرار دارد.

منتظری یادآور شد: در قلمرو استانی نیز استاندار گلستان یکی از اولویت‎های خویش را در راستای کاهش بیکاری و اشتغالزایی قرار داد که البته چنین تجربه زیبا و درخشنده‎ای برای اولین بار در گلستان در حوزه فرزندان شاهد رقم خورد.

وی خاطر نشان کرد: تعهد سال گذشته حوزه فرهنگ در زمینه اشتغال 60 نفر بود که امسال این ظرفیت به دو برابر ارتقا پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه برگزاری این جشن مجالی است تا قلمرو ماموریت فرهنگ و ارشاد در شعاع استانی به علاقمندان شناسانده شود، افزود: اشتغال‌های صورت گرفته در این حوزه در سه بخش است که در بخش اشتغال خانگی مشکلی که احساس می‎شود اینکه هنوز در فهرست مشاغل خانگی برخی از حرفه‎های این حوزه، به رسمیت شناخته نشده‎اند.

منتظری از استاندار گلستان خواست تا شغل‎های انفرادی در مشاغل خانگی به‎ عنوان شغل رسمی استفاده شوند.

وی بخش دوم این همایش را افتتاح نمایشگاه توانمندی‎های فرهنگی و هنری این اداره کل دانست و گفت: در این نمایشگاه تلاش شده جلوه‎هایی از حوزه‎های اشتغالزایی در برابر دیدگان به تصویر کشیده شود و بخشی از آن نیز مربوط به نمایشگاه بین‎المللی هنرهای تجسمی است که استان گلستان توفیق میزبانی آن را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: استان گلستان در حوزه‎های نرم‎افزاری و سخت‎افزاری پیشرفت‎های چشمگیری را نصیب خود کرده است و حتی در بسیاری از حوزه‎ها گلستان برای اولین بار در سطح کشور میزبان تجربه‌های کشوری شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول