اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر محقق می‌شود

افتتاح 5 کانون فرهنگی و هنری مساجد در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان گفت: تعداد پنج کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان طی دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح 5 کانون فرهنگی و هنری مساجد در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سیدحسین هاشمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کانون فرهنگی و هنری مسجد الغدیر نهبندان اظهار داشت: برای راه‌اندازی و تجهیز این کانون مبلغ 7 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این کانون دارای 800 جلد کتاب است، تصریح کرد: این کانون‌ها می‌توانند در تمامی برنامه‌های فرهنگی و معنوی مساجد شرکت داشته و این برنامه‌ها را مورد اطلاع‌رسانی قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان هدف راه‌اندازی این کانون‌ها را اشاعه و ترویج فرهنگ‌های اسلامی در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: با وجود این کانون‌ها و برنامه‌های مختلفی که در مساجد اجرا می‌شود به نحوی نسل جوان بیشتر به سمت مساجد گرایش پیدا می‌کنند.

هاشمی هدف دیگر از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جذب جوانان، مسجد محوری، استعدادیابی و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانست.

وی اظهار داشت: با وجود این کانون‌ها در مساجد فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مساجد رونق می‌گیرد و به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی برگزار می‌شود که این تحرکات و برنامه‌ها عاملی مهم برای گرایش جوانان به مساجد است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مساجد سطح شهر و برخی از روستاها دارای کانون فرهنگی و هنری هستند، ادامه داد: این کانون‌ها با برنامه‌‌های متنوع در اوقات فراغت تابستانی جوانان و دانش‌آموزان فعال بودند و بسیاری از کلاس‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، احکام، اعتقاد و قرآن را در سطوح مختلف برگزار کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان با بیان اینکه مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری نقش بسزایی را در آگاهی دادن و بالا بردن بینش جوانان از جنگ نرم دشمن ایفا می‌کنند، گفت: مهم‌ترین هدف دشمن از راه‌اندازی جنگ نرم، قصد ترویج فرهنگ‌های غلط غربی و از بین بردن اعتقادات معنوی جوانان است تا این قشر را با اصول اسلامی و ولایت‌فقیه در تضاد قرار دهد.

هاشمی تصریح کرد: از این‌رو می‌طلبد که تلاشی مضاعف و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در مساجد برای جوانان تدارک ببینیم تا توطئه‌های دشمن خنثی و نقش بر آب شود.

وی از افتتاح چهار کانون فرهنگی و هنری دیگر در سطح مساجد شهرستان خبر داد و افزود: این کانون‌ها در مساجد روستاهای سلطانی، چاه عباس اردونی، دهنو و میغان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول