اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خواستار شد

طراحی شرایط ارتباط تجاری بوشهر با کشورهای عربی همسایه

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار طراحی شرایط ارتباط تجاری بین بوشهر و دیگر کشورهای عربی شد.

طراحی شرایط ارتباط تجاری بوشهر با کشورهای عربی همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار مسئولان گمرکات استان بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز تاکنون دارای فرهنگ قانع بودن و بسندگی بوده است، گفت: دیگر در استان بوشهر کوتاه‌بینی، حرام است و باید استان بوشهر را با استانداردهای مورد نظر رهبری طراحی کنیم.

صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: باید نظارت دقیق بر فضای کنترلی گمرکات همراه با قانونمندی، گسترش یابد و با برنامه ریزی و بازتولید پروژه‌های نوین، گمرک به پیشرفت برسد.

وی با اشاره به رتبه نخست ایران در بارگیری نفت در حداقل زمان در منطقه خاورمیانه، یادآور شد: باید گمرکات با تصریح در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی، سرعت عمل و تکریم از صاحبان کالا را بالا ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این راستا خواستار طراحی و ساخت زیر ساخت‌های جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه گمرک در استان بوشهر شد.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همسایگی استان بوشهر با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، خواستار طراحی شرایط ارتباط تجاری بین بوشهر و دیگر کشورهای عربی شد و بیان داشت: در استان بوشهر با تشکیل تعاونی و ایجاد بندر آزاد، می‌توان قدرت رقابتی با استان‌های دیگر و حتی کشور های دیگر در عرصه تجارت را بالا بُرد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: گمرک، پیشانی اقتصاد کشور در ارتباطات خارجی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزود: گمرک، نماد توسعه و پیشرفت اقتصادی یک کشور است و باید با قانون‌مداری، نظارت قوی بر مجموعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در عرصه مدیریت گمرک، مهم‌ترین شخصیت‌های فرهنگی و مدیریتی کشور را به کار گیرد.

وی با اشاره به شاخص‌های یک گمرک پویا افزود: استفاده از سیستم‌های مجازی و الکترونیکی جهت بالا بردن سرعت عمل مبادی ورودی و خروجی، قانون مداری، تکریم و احترام صاحبان کالا و تجار و بازرگان و نظارت قوی بر مجموعه و کارکنان از مهم‌ترین شاخص هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گمرک پیشانی اقتصادی کشور در ارتباطات خارجی است، افزود: گمرک به هر میزان دارای استانداردهای تجارت و بازرگانی هماهنگ با تکنولوژی جهانی باشد به همان میزان قدرت اقتصادی کشور نیز تقویت و حرکتی رو به جلو دارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به گمرک تنها به عنوان یک سازمان نظارتی نگاه کرد، اظهار داشت: این دیدگاه نسبت به گمرک شایسته نیست چرا که گمرک پالایشگاه خون اقتصادی یک کشور و نماد توسعه و پیشرفت اقتصادی آن کشور محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، گمرک را نماد توسعه هر کشور عنوان کرد و گفت: سیستم‌های نظارتی، ترخیص و سیستم‌های ارتباط بین دولتها در گمرک باید به گونه‌ای تعریف شود که کاملاً مطابق با سیستم‌های جهانی باشد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول