اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مردم با حضور ‌پرشور در انتخابات ‌مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت:‌ مردم با حضور ‌پرشور در انتخابات ‌مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند‌.

مردم با حضور ‌پرشور در انتخابات ‌مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‏ آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار طلاب و فضلای استان همدان اظهار داشت: در روایات و فرهنگ اسلامی دو عنوان طالب علم و عالم وجود دارد و در حقیقت باید در این زمینه دو مرحله در نظر گرفت.

وی مرحله اول را طلب علم دانست و افزود: کسی که طالب علم است باید بداند بر چه اساسی گام بردارد تا به کمال برسد و در جامعه به عنوان فقیه و مدرس شناخته شود.

این مرجع تقلید مرحله اول را خودسازی عنوان کرد و گفت: مرحله دوم مرحله عملی است که بزرگان ما در هر دو مرحله روایات و کتاب‌های زیادی دارند.

وی با بیان اینکه روایات فراوانی در مورد طالب علم آورده شده است، بیان کرد: کسی که طالب علم است همه موجودات برای او استغفار می‌کنند.

نوری همدانی قدم بعدی در موفقیت را اخلاص دانست و گفت: روحانیت با همه وجود و گذشت از همه تعلقات دنیوی به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه جدیت در تحصیل باید مدنظر طلاب باشد، عنوان کرد: از دانشگاه‌ها هرسال طبیب و مهندس فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما در حوزه‌ها باید سال‌ها بگذرد تا یک فقیه فارغ‌التحصیل شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این به دلیل آن است که علوم انسانی ظریف و دقیق است بنابراین کسی که بخواهد فقیه شود باید زحمت بکشد و در امر تحصیل جدیت داشته باشد.

وی ابراز داشت: فردا هر یک از شما پیشوا و راهنما در جامعه خواهید شد پس اگر خودسازی نکنید نمی‌توانید در مراحل بعدی موفق باشید.

نوری همدانی با بیان اینکه محمد بن هانی اندلسی از علما و شاعران برجسته است،‏ گفت: وی معتقد است حرکات و سوابق استاد در شاگرد تاثیرگذار است بنابراین طلاب باید با کسانی هم مباحثه شوند که معطل، بی نظم و پرحرف نباشند.

وی ادامه داد: نگاه مردم به فقها همان نگاه به انبیا است و کار ما دنباله کار انبیاست بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کنیم که موجب رضایت حضرت حق باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه‌های مدبرانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: رهبری علاوه بر جنبه علم، اراده، شجاعت و تدبیر، توانستند سکاندار کشتی انقلاب بوده و آن را به درستی هدایت کنند.

وی افزود: ایشان فرمودند هر کس یا گروهی با اسرائیل بجنگد مورد حمایت ماست و در مقابل اوباما گفت هر کس با اسرائیل بجنگد با ما جنگیده است ما به او می‌گوئیم پس بجنگ تا بجنگیم.

نوری همدانی با مهم ارزیابی کردن قلم و بیان قوی برای طلاب گفت: یک طلبه برای اینکه سخنش بر دل بنشیند لازم نیست تنها سواد داشته باشد، بلکه باید از فن بیان و قلم خوب نیز بهره برده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی مستکبران تمام تلاش خود را برای از بین بردن نظام اسلامی به کار گرفتند و امروز با راه‌اندازی 110 سایت علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن همیشه در حال ضربه زدن به انقلاب است، از مردم خواست با شرکت گسترده و پرشور در انتخابات مجلس مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل در غرب سرمایه داری و در کشورهای مصر و اردن و یمن سیاسی است، افزود: اسلام برای همه این ابعاد پاسخ در خور دارد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول