اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

مطالعه در کودکی موجب انس با کتاب در بزرگسالی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: مطالعه در دوران کودکی موجب انس با کتاب در بزرگسالی می‌‌شود به همین دلیل باید اقدامات فرهنگی مناسبی در این راستا صورت گیرد تا جذابیت‌های کتاب برای آنان بیش از گذشته روشن شود.

مطالعه در کودکی موجب انس با کتاب در بزرگسالی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، علی فریدونی با اشاره به اهمیت تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب اظهار کرد: کودک در سن آموختن قرار دارد بنابراین همه محیط‌های اجتماعی مانند خانه و مدرسه، مکانی برای آموزش او بوده و می‌توانند تاثیر بسزایی در آینده کودک داشته باشند.

وی افزود: کتاب به عنوان یک ابزار قوی در زمینه آموزش کودک و نوجوان مطرح بوده و می‌تواند در کنار دیگر عوامل موجب رشد و بالندگی نسل آینده کشور شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خواستار توجه خانواده‌ها به کتاب و کتابخوانی شد و گفت: اهمیت مطالعه در این است که ذهن کودک و نوجوان با مبانی فکری و اندیشه‌های نو و نیز آثار نویسندگان آشنا شده و در واقع شریک ذهنی خوبی برای او به وجود می‌آید.

وی کتاب و مطالعه صحیح را تضمین‌کننده آینده کودکان دانست و تصریح کرد: مطالعه در دوران کودکی موجب انس با کتاب در بزرگسالی می‌‌شود به همین دلیل باید اقدامات فرهنگی مناسبی در این راستا صورت گیرد تا جذابیت‌های کتاب برای آنان بیش از گذشته روشن شود.

فریدونی افزود: زمانی که کودکان و نوجوانان با کتاب آشنا شوند از والدین خود انتظار دارند که پاسخ مناسبی به این نیاز آنها بدهند و در واقع از والدین خود می‌خواهند که در زمینه تهیه کتاب‌های خوب و مفید پشتیبان آنها باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به ضرورت تلاش متولیان فرهنگی جامعه برای تامین نیازهای مطالعاتی اقشار مختلف گفت: در صورتی که همه اعضای جامعه وظایف خود را در این زمینه به درستی انجام دهند آنگاه شاهد برقراری یک چرخه صحیح میان ذهن کودکان، والدین، محیط اجتماعی و متولیان فرهنگی خواهیم بود.

وی کارکرد این چرخه فرهنگی را گام برداشتن به سوی پیشرفت جامعه دانست و ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب تخصصی کودک و نوجوان از جمله اقداماتی است که ذهن این قشر از اجتماع را با کتاب درگیر ساخته و آنها را با مقوله مطالعه آشنا می‌سازد.

فریدونی خاطر نشان کرد: اهمیت اصلی نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در این است که با توجه به جذابیت‌های موجود می‌توانند علاقمندی کودکان و نوجوان را به کتاب بیشتر کرده و دنیایی جدید در مقابل دیدگان آنها بسازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در رابطه با برگزاری نخستین جشنواره انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان در قم گفت: زمانی که کتاب‌های خوب و شاخص انتخاب و به مردم معرفی می‌شوند علاوه بر ایجاد رقابت سالم میان تولید‌کنندگان این کالای فرهنگی موجب شناخت دیگر آثار ارزشمند توسط مخاطبان شده و آنها با خیال آسوده‌تری می‌توانند نسبت به تهیه کتاب‌های مفید اقدام کنند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول