اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

تحقق رتبه نخست علمی در منطقه مرهون خون شهداست

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: بنا بود در سال 1404 رتبه نخست منطقه را در پیشرفت‌های علمی داشته باشیم که در سال 1390 به این رتبه رسیدیم و اینها همه به برکت خون پاک شهیدانی است که جان خود را فدای اسلام و قرآن کردند.

تحقق رتبه نخست علمی در منطقه مرهون خون شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور بعد از ظهر امروز در همایش تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور سال 90 در جیرفت اظهار داشت: میانگین بهره هوشی در ایران 115 است که در شهرهای استان کرمان بین 115 و 112 است.

وی افزود: این بهره در کشور آمریکا 108 است و اگر ایران در زمینه‌های علمی حرف نخست را می‌زند، یکی از دلایلش همین گنجینه‌ای است که خداوند در اختیار شما گذاشته است.

غنچه‌پور عنوان کرد: از بزرگ‌ترین افتخارات امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که پیشگام در پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: ایران در علوم فضایی و انرژی هسته‌ای رتبه هشت، در علم نانو و تکنولوژی رتبه 11 و در بحث پیشرفت‌های علمی جایگاه ایران 13 برابر متوسط جهانی است.

غنچه‌پور خاطرنشان کرد: در سدسازی ما جزو پنج کشور نخست دنیا هستیم، در المپیادهای علمی جزو برترین‌های دنیا هستیم و در زمینه پزشکی و جراحی قلب ایران جزو 15 کشور نخست دنیاست.

فرماندار جیرفت گفت: ایران در بحث داروسازی 94 درصد خودکفا و با کشفیات جدید است، صادرات ایران قبلا 345 میلیون دلار بود اما امروز 60 میلیارد دلار است و در بحث ظرفیت‌های اقتصادی جزو 17 کشور نخست دنیاست.

غنچه‌پور بیان کرد: در انتخابات کشورهای دنیا شعار دموکراسی را سر می‌دهند، اما در عمل چیزی دیگر است و ما در ایران حکومت مردم بر مردم به معنای واقعی را داریم.

وی اذعان کرد: بنا بود در سال 1404 رتبه نخست منطقه را در پیشرفت‌های علمی داشته باشیم که در سال 1390 به این رتبه رسیدیم و اینها همه به برکت خون پاک شهیدانی است که جان خود را فدای اسلام و قرآن کردند.

غنچه‌پور اظهار داشت: انقلاب ما فرازها و نشیب‌ها را پشت سر گذاشته، در دوران شکوفایی قرار دارد و بسترها فراهم است.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما بهترین فرصت را در رفتن به سوی کمال را دارید، قدر بدانید و بهترین بهره‌ها را ببرید.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول