اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان:

65 درصد از برق تولیدی اصفهان در صنعت مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه 34 درصد انرژی برق کشور در عرصه صنعت به مصرف می‌رسد، گفت: این رقم در استان اصفهان 65 درصد و تنها 19 درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود.

65 درصد از برق تولیدی اصفهان در صنعت مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ فلاحتیان در آیین افتتاح نخستین نیروگاه 100 درصد خصوصی سیکل ترکیبی ایران با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب ظرفیت تولید برق 7 هزار مگاوات بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر این رقم به 63‌ هزار مگاوات رسیده و رشد 9 برابری را نسبت به آغازین سال‌های پیروزی انقلاب داشته است.

وی یادآور شد در اوایل انقلاب، ظرفیت نیروگاه‌های استان اصفهان تولید 3 هزار مگاوات برق بوده، در حالی که امروز نیروگاه‌های این استان 6 هزار مگاوات برق تولید می‌کند که در این بخش با رشد 20 برابری رو به رو بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان افزود: در اوایل انقلاب تنها 300 هزار نفر مشترک برق در استان اصفهان بودند، در حالی که امروز بیش از 2 میلیون و 300 هزار مشترک برق در استان اصفهان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود با افزایش جمعیت و توسعه صنایع در پنج سال آینده به 2000 مگاوات ظرفیت جدید نیاز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 33 درصد از برق تولیدی کشور به مصرف خانگی می‌رسد، ادامه داد: 34 درصد از انرژی برق نیز در بخش صنعت مصرف می‌شود در حالی که در اصفهان 65 درصد از انرژی برق تولیدی در صنعت و 19 درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود.

فلاحتیان اضافه کرد: در طول یک سال گذشته 135 هزار مشترک جدید برق به اصفهان اضافه شده است، اما رشد قابل توجهی نیز از نظر میزان مصرف نداشته‌ایم که این موضوع موید کاهش مصرف مردم در زمینه استفاده از انرژی برق است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول