اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

ساخت و بهسازی 8 هزار واحد مددجویی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: در طول چند سال اخیر بیش از 8 هزار و 600 مسکن مددجویی شهری و روستایی در این استان توسط کمیته امداد بهسازی، مقاوم‌سازی و یا ساخته شده است.

ساخت و بهسازی 8 هزار واحد مددجویی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در همایش علمی، فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مرکز بزرگ غرب اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد در دهه چهارم انقلاب اسلامی در بحث برنامه‌های فرهنگی از نگاه فردگرایی به سمت خانواده محوری حرکت کرده و تاکنون برنامه‌های بسیار خوبی تدوین و اجرا کرده است.

به گفته وی، در حل حاضر 5 هزار و 800 خانواده زیرپوشش، 12 هزار دانش‌آموز و دو هزار دانشجو از خدمات مختلف، مادی، معنوی، فرهنگی و آموزشی کمیته امداد در سطح استان بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: هر ساله بیش از 250 نفر از دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد در سطح استان فارغ‌التحصیل می‌شوند و در حال حاضر نیز بیش از 2 هزار و 350 دانشجوی فارغ‌التحصیل این نهاد مقدس در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در سایه کمک‌ها و حمایت‌های کمیته امداد امام (ره) هم‌اکنون جوانان بسیار موفقی از دل خانواده امداد کرسی‌های مدیریتی را در سطح کشور و استان به خود اختصاص داده و مشغول انجام وظیفه هستند.

* ایجاد 10850 فرصت شغلی برای مددجویان کردستان

وی با بیان اینکه ‌تلاش برای توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های بسیار مهم کمیته امداد است که به منظور تحقق آن توجه به بحث اشتغال‌زایی آنان به صورت ویژه در این نهاد دنبال می‌شود، افزود: به همین منظور ایجاد 10 هزار و 850  فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد تا پایان سال‌جاری در استان هدف‌گذاری شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، تا کنون 50 درصد از تعهدات کمیته امداد در راستای ایجاد این میزان فرصت شغلی محقق شده و با تعامل و مشارکت بیش از پیش بانک‌های عامل مابقی تعهدات نیز تا پایان سال تحقق خواهد یافت.

موسی‌نژاد اجرای طرح بیمه درمان خانواده‌های زیرپوشش را از دیگر خدمات ارزشمند این نهاد به منظور توانمند کردن مددجویان در سطح کشور و استان عنوان کرد و گفت:‌ تاکنون بیش از 50 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در سراسر استان بیمه درمانی شده‌اند.

* بهره‌مندی 6 هزار یتیم کردستان از حمایت‌های کمیته امداد

وی حمایت و اکرام ایتام را از دیگر اولویت‌های این نهاد مقدس برشمرد و گفت:‌در حال حاضر بیش از 6 هزار یتیم در این استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند و 13 هزار حامی نیز از آنها حمایت می‌کند.

* ساخت و بهسازی 8600 واحد مددجویی در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه توجه به بحث مسکن مددجویان را نیز از دیگر اولویت‌های این نهاد عنوان کرد و گفت:‌ در طول چند سال اخیر بیش از 8 هزار و 600 مسکن مددجویی شهری و روستایی در این استان توسط کمیته امداد بهسازی، مقاوم‌سازی و یا ساخته شده است.

موسی‌نژاد افزود: خوشبختانه سفر تاریخی مقام معظم رهبری و سفرهای هیئت دولت به کردستان شتاب قابل توجهی به بحث خانه‌دار کردن مددجویان زیر پوشش این نهاد مقدس در سطح استان داد.

وی افزود: در کنار اشتغال و مسکن توجه به بحث ازدواج مددجویان نیز در کمیته امداد به صورت ویژه مطرح بوده و کارهای بسیار ارزشمندی همچون پرداخت جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان در طول سال انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه به موفقیت‌های روز افزون جوانان و دانشمندان در عرصه‌های مختلف علمی اشاره کرد و افزود: در سایه تلاش‌های دانشمندان و جوانان امروزه ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در عرصه‌های مختلف علمی شناخته شده است.

به گفته موسی‌نژاد، در مسیر دستیابی به درجات بالای علمی بدون شک مشکلات و سختی‌های وجود دارد ولی نتیجه‌ای که از این مهم حاصل می‌شود بسیار ارزشمند خواهد بود.

* بومی کردن تولید علم بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی

وی بومی کردن تولید علم بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: تولید علم در کشور با توجه به امکان آسیب‌شناسی و تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف بسیار ضروری بوده و باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، تولید علم در کشور ضمن ارتقای سطح علمی و افزایش قدرت علمی کشور در جهان موجب تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس جوانان می‌شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول