اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از 100 طرح عمرانی و خدماتی در مرند

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، بهره‌برداری از 100 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان مرند آغاز شد.

بهره‌برداری از 100 طرح عمرانی و خدماتی در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، این طرح‌ها که ظهر امروز با حضور مسئولان شهرستان مرند افتتاح شد، شامل بهره‌برداری از 27 واحد مسکونی شهری و 609 واحد مقاوم‌سازی روستای است

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرند برای احداث و راه‌اندازی واحدهای مسکونی شهری هر کدام با زیربنای 70 و 80 مترمربع جمعاً 800 میلیون تومان هزینه کرده است. 

همچنین 609 و احد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی در روستای دیزج‌حسین‌بیگ از توابع بخش مرکزی شهرستان مرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علی عبادی رئیس بنیاد مسکن و شهرستان مرند در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: از آغاز هفته دولت تا دهه فجر این واحد مسکونی ششصدو نهمین واحد مسکونی روستایی بهره‌برداری شده است که 10 میلیارد اعتبار به صورت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای آن پرداخت شده ضمن آنکه 3 میلیارد تومان توسط خود مالکان تامین شده بود.

وی، از احداث و تحویل 180 واحد مسکن مهر در شهر کشکسرای مرند تا آخر سال‌ جاری خبر داد و افزود: با توجه خاص دولت در اجرای سیاست‌های مسکن‌دار کردن افراد کم‌درآمد، میزان تسهیلات مسکن مهر به 25 میلیون تومان افزایش یافته است.

آسفالته کردن راه‌های روستای

طرح آسفالت روستاهای قینر به طول 10 کیلو متر و سویدلو  به طول 5.7 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 12میلیارد ریال نیز توسط اداره راه و ترابری شهرستان مرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از روشنایی برق بلوار 55 متری آیت‌الله مرندی، خط برق‌رسانی 20 کیلو ولت سه راهی گله‌بان – یکانات با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال با نصب 58 اصله پایه 12 متری و 114 دستگاه چراغ 150 ولت به طول سه کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال نیز امروز انجام شد.

افتتاح خط 20 کیلوولت مسیر یکانات و گلین‌قیه با 3.2 کیلو متر شبکه فشار متوسط و 51 اصله تیر نصب شده با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار توسط اداره امور برق شهرستان مرند از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده امروز به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان بود که با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا صورت گرفت.

همچنین هشت واحد ساختمانی به مددجویان زیرپوشش شهری و روستایی با اعتبار 48 میلیون تومان هر کدام با زیربنای 56 مترمربع به بهره‌برداری رسید که از این مبلغ 28 میلیون و 350 هزار تومان از طرف مشارکت‌های خیران شهرستان تامین و پرداخت شد و مابقی از اعتبارات کمیته امداد بود. 

60 واحد مسکن روستایی نیز که توسط کمیته امداد مرند بهسازی شده بود امروز طی مراسمی در اختیار مددجویان زیرپوشش این نهاد قرار گرفت.

برای احداث و تعمیرات آن هر کدام 10 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره از طریق مسکن مهر پرداخت شده بود. 

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول