اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

رواج فرهنگ نماز باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: در روزگار حاضر باید رواج فرهنگ نماز و رواج سیره عملی نمازگزار، در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

رواج فرهنگ نماز باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید نامجو در پیامی که صبح امروز در گردهمایی ائمه جماعات، مسئولان و دبیران فرهنگی صنعت آب و برق کشور توسط حجت‌الاسلام مهاجری مسئول فرهنگی شرکت‌های مادرتخصصی قرائت شد، اظهار داشت: نماز آرامش روح و آسایش روان است و به حق، نمازگزاران بندگان صالح خداوندند که این موهبت که همانا پرستش و عبودیت است، نصیب آنها گشته است.

وزیر نیرو در ادامه پیام خود به گردهمایی ائمه جماعات، مسئولان و دبیران فرهنگی صنعت آب و برق کشور افزود: خوشا به حال کسانی که نماز پل اتصال و شاهراه مراد آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: نیاز و نازشان در نماز شکوفا شده و از دوست می‌طلبند هر آنچه را که می‌خواهند، نماز برای آلودگان، وسیله پاک‌سازی از زشتی‌ها و راه یافتن به شایستگی‌های پاکان است و برای شایستگان و راه‌یافتگان، پیمودن بخش دیگری از راه وصل و در اختیار گرفتن منزل نزدیکتر به دوست است.

نامجو با بیان اینکه نماز ثمره حکومت صالحان است، تصریح کرد: آنان که عدل و داد را سرلوحه کار خویش قرار می‌دهند و اساس حکومتشان بر ترویج و اقامه نماز است. نمازگزارانی عادل و عادلانی نمازگزار که بر پایه حق و براساس شرع، قدم می‌نهند و حکومت آنان همان حکومت صالحان است که وعده شده است.

وی ادامه داد: انسان مسلمان آگاه، به نماز به عنوان یک دانشگاه انسان‌سازی که تمام قوانین زندگی اعم از فردی و اجتماعی در آنجا گرفته و راه سعادت او در دنیا و آخرت از آن نشأت می‌گیرد، می‌نگرد و با تطابق اعمال خویش در وهله اول به وظایف و سپس به اهداف عالی خود در نماز و با نماز دست می‌یابد که همانا نماز نردبان معراج مؤمن و مایه قبولی عبادات و اعمال او است.

این عضو کابینه دولت گفت: در روزگار حاضر، رواج فرهنگ نماز و رواج سیره عملی نمازگزار، باید در اولویت قرار گیرد که اگر نمازگزاران نه تنها در وقتی خاص که در طول تمام مدت روز، خود را در نماز و در پیشگاه معبود خویش بدانند و حال طهارت و پاکی آنان در تمام اوقات حفظ شود، همانا فرهنگ نماز در وجود آنان ریشه دوانده و تمام عمر خویش را در عبادت سر می‌نمایند.

وی اضافه کرد: تمام تصمیمات، تمام خلقیات و تمام مراودات گشته و نماز، ان‌شاءالله سرلوحه‌ همه امور قرار می‌گیرد.

نامجو ضمن ارائه این پیام اظهار داشت: اینک که در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) گردهمایی ائمه جماعات، مسئولان و دبیران فرهنگی صنعت آب و برق کشور، به همت ستاد امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو برگزار می‌شود، امیدوارم همه همکاران با اهتمام بیش از پیش به نماز و فرهنگ آن که همانا فرهنگ کامل ایصال الی‌الله بندگان خداوند است گام بردارند و خدمت مضاعف به مردم شریف ایران، به ‌ویژه همکاران خود در وزارت نیرو را وجه همت خویش دارند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول