اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی:

رسانه‌ها بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی بعد از پیروزی رسیدن انقلاب از نظر کمی و کیفی رشد کردند.

رسانه‌ها بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته‌اند

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: با پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی با همت جوانان و رهبری امام خمینی (ره) کار و تلاش در مناطق مختلف کشور و در عرصه‌های گوناگون آغاز شد ولی بیشترین موفقیت‌ها در حوزه فرهنگی به دست آمد.

وی به تغییر رویکرد رسانه‌های جمعی بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اشاره کرد و گفت: رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب بعد از پیروزی رسیدن انقلاب چرخش غیرقابل تصوری در کمیت و کیفیت داشته‌اند به طوری که می‌توان گفت رسانه‌ها اعم از ملی و استانی محصول انقلاب هستند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در مطبوعات قبل انقلاب نه‌تنها به تقویت سجایای اخلاقی و ارتقای ارزش‌های معنوی در جامعه پرداخته نمی‌شد بلکه به طور علنی مظاهر گناه و فساد ترویج داده می‌شد و جوانان به سوی منجلاب فساد می‌کشاندند ولی امروز به برکت استقرار حکومت اسلامی مطبوعات برای جامه عمل پوشاندن به رسالت خود تلاش می‌کنند.

وی محتوای نشریات قبل از سال 57 مغایر با دین، اخلاق و انسانیت دانست و اظهار داشت: امروز شاهد پیشرفت در بخش‌های مختلف علم، صنعت و کشاورزی هستیم همچنین طرح‌های متفاوتی برای آباد کردن روستاها در دست اقدام است ولی توسعه فرهنگی و احیای ارزش‌های اخلاقی مهم‌ترین دستاورد انقلاب در این سال‌ها محسوب می‌شود.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حادثه دوم بهمن برای پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: حماسه دوم بهمن به عبارتی به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه یکی از ماندگارترین حوادث در تاریخ کشورمان محسوب می‌شود ولی متأسفانه در وقایع‌نگاری و ثبت روزشمار انقلاب مورد غفلت واقع شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: امروز حساس شدن مسئولان و مردم را به این مسئله شاهد هستیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب و ثبت این واقعه در تقویم انقلاب منتهی شود چرا که این واقعه مقدمه انقلاب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول