اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری-2:

دشمن به دنبال گرفتن خمیرمایه انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم نفوذ عوامل وابسته به بیگانگان در عرصه اداره انقلاب را خطر و تهدیدی جدی علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمن به دنبال گرفتن خمیرمایه انقلاب است.

دشمن به دنبال گرفتن خمیرمایه انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دوشنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، به تبیین عوامل تهدید کننده داخلی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و ابراز داشت: انقلاب ما از ابتدا دارای اهدافی بوده و هست، اگر دست‌اندرکاران انقلاب نتوانند مردم را نسبت به رسیدن به اهداف انقلاب امیدوار کنند یک تهدید داخلی است.

وی کارکرد‌ها و عملکرد مثبت مسئولان را امیدبخش دانست و اظهار داشت: اگر مسئولان نتوانند امید در جامعه ایجاد کنند، ممکن است موجب سرخوردگی در جامعه شوند.

* خدمات مسئولان در راستای ایجاد امید در جامعه باشد

امام جمعه قم تاکید کرد: باید عملکرد مسئولان و‌ خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند خدماتی در راستای امید بخشیدن به مردم باشد.

وی دلسرد کردن مردم و ناامید شدن آنها را تهدید داخلی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: اگر روزی خدای ناکرده این تهدید متوجه انقلاب اسلامی شود آنجا باید به فکر و چاره‌ای جدی باشیم.

حسینی‌بوشهری فاصله گرفتن مردم از اصول و اهداف انقلاب را از جمله تهدیدات داخلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و با اشاره به پافشاری مردم بر روی انقلاب و ارزش‌های انقلاب بیان داشت: اگر روزی کار به جایی برسد که مردم ما در مقابل ضد‌ارزش‌ها و ناهنجاری‌های جامعه بی‌تفاوت شوند این تهدید داخلی است.

* دشمن می‌خواهد خمیرمایه انقلاب را از ما بگیرد

وی با بیان اینکه دشمن در صدد ایجاد بی‌تفاوتی مردم انقلابی ما در مقابل ضدارزش‌هاست، خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد خمیرمایه انقلاب را از ما بگیرد و اگر بین مردم و اهداف انقلاب فاصله افتد یک تهدید جدی برای انقلاب به شمار می‌رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: وظیفه گویندگان مذهبی و همه مردم است تا بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه انقلابی ما نگه دارند.

وی بی‌اعتنایی نسل سوم و چهارم انقلاب به اهداف و اصول انقلاب را از تهدیدات خطرناک داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: باید پدران، مادران و مسئولان جامعه به این تهدید توجه جدی کنند تا خدای ناخواسته متوجه انقلاب اسلامی ما نشود.

حسینی‌بوشهری اضافه کرد: اگر نسلی که در انقلاب نبوده و شرایط انقلاب را ندیده‌، از اصول و ارزش‌های انقلاب فاصله بگیرند و جوان ما آن جوان بسیجی دیروز نباشد و در خیابان‌ها پرسه‌زنی کند و نسبت به ارزش‌ها و اصول انقلاب بی‌تفاوت باشد، این امر تهدیدی جدی است.

وی جوانان را سرمایه‌های انقلاب دانست و گفت: جوانان همیشه باید در عرصه‌های مختلف حضور جدی داشته باشند تا اگر تهدیدی متوجه انقلاب شد برای مبارزه با دشمن میدان‌داری کنند.

امام جمعه قم نفوذ عوامل وابسته به بیگانگان در عرصه اداره انقلاب را خطر و تهدیدی جدی علیه انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: گاهی ممکن است این افراد با ظاهر انقلابی نفوذ کنند اما در متن و بطن، پیاده کننده سیاست‌های دیگران باشند که شهید مطهری در کتاب انقلاب اسلامی در زمان حیات خود به این نکته کلیدی و اساسی اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما از انقلاب‌های بزرگی است که تنها برای رهایی یک ملت نیست و پیام جهانی دارد، خاطر نشان کرد: باید متوجه آسیب‌های داخلی باشیم تا در درون بتوانیم نقش الگو بودن خود را حفظ کنیم.

* بیداری اسلامی از انقلاب ایران نشأت گرفته است

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه ما مدعی هستیم که بیداری اسلامی از انقلاب ما نشأت گرفته و ما الگوی بیداری اسلامی هستیم، اظهار داشت: زمانی ما نقش الگویی خواهیم داشت که در درون مرزهای جمهوری اسلامی کلام، حرکت و رفتارمان صلاحیت الگو بودن را برای دیگران داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب‌ها در هر مرحله از رشد و تکامل باشند مواجه با یک خطرات و تهدیداتی هستند، ابراز داشت: همواره عده‌ای نمی‌خواهند این انقلاب‌ها نقش الگویی پیدا کنند زیرا منافع آنها به خطر می‌افتد به ویژه اگر رهبران انقلاب اعلام کنند رسالت انقلاب ما رسالت درونی نیست بلکه یک رسالت پیامبرگونه است.

* انقلاب ایران ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد، تاکید کرد: به همین دلیل دشمنان تهدید‌های مختلفی را علیه انقلاب ایران آغاز کردند.

وی بسیج سیاسی، نظامی آمریکا و دیگر کشورهای غربی با همراهی عوامل وابسته به آنها علیه انقلاب اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز تهدیداتی که از سوی دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران شده است با گوشت و پوست و استخوان ما عجین شده است و آن را لمس کرده‌ایم.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه آیا جای رسوایی نیست کشور کوچکی مثل قطر نقش دلالی برای آمریکا بازی می‌کند، یادآور شد:‌ جای تعجب دارد که کشورهای عربی در مقابل یک کشور عربی مثل سوریه بسیج شده‌اند تا به این کشور لطمه بزنند و با ریشه‌یابی، مشاهده می‌کنیم که این کشورها بر اساس دیکته دیگران نقش بازی می‌کنند.

* تهدید عراق به خاطر حاکمیت حکومت شیعی

وی با بیان اینکه کشورهای عربی در جنگ هشت ساله امکانات گسترده‌ای در اختیار صدام قرار دادند، گفت: امروز همین کشورها عراق را به خاطر حاکمیت حکومت شیعه تهدید کرده‌اند و به صورت علنی اعلام کرده‌اند هر مقدار که لازم باشد ما تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا شیعه در عراق حاکمیت نداشته باشد.

امام جمعه قم اظهار داشت: طبعا برای انقلابی مثل انقلاب ما که ریشه‌دارتر از همه آن حرکت‌ها است برنامه‌ریزی گسترده‌ای خواهند کرد و اقداماتی از قبیل طرح کودتا، تحریم‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و حمله نظامی با تحریک همسایگان در طول مدت‌های گذشته انجام داده‌اند و پیگیری کرده‌اند.

وی تهاجم فرهنگی را از دیگر تهدیدات خارجی علیه انقلاب ایران ذکر کرد و افزود: خوشبختانه ملت ایران سراغ این ماهواره‌ها، سایت‌ها و برنامه‌های مستهجن دشمن نمی‌روند ولی آماری که مسئولان گاهی ارائه می‌دهند تکان دهنده است.

* دنیای کفر در مقابل اعتقادات مردم بسیج شده است

حسینی‌بوشهری تصریح کرد: دنیای کفر با تمام وجود در مقابل ارزش‌ها، انقلاب، باورها و اعتقادات مردم بسیج شده است تا جوان ما را از مسیر انقلاب دور کند و به فضای دیگری بکشاند.

وی تاکید کرد: خدای متعال در اینجا هشدار و توجه می‌دهد که مواظب باشید این نقشه‌ها، توطئه‌ها و ماهواره‌ها شما را از مسیر انقلاب جدا نکند، پای انقلاب باقی بمانید و مورد تاثیر رفتارهای زشت دشمن قرار نگیرید زیرا خدا با شما است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول