اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

ایران اسلامی کانون بیداری مسلمانان جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: در حال حاضر ایران اسلامی در عرصه جهانی و بین‌الملل به کانون بیداری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده است.

ایران اسلامی کانون بیداری مسلمانان جهان است

حجت‌الاسلام اصغر موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تقارن هفته وحدت با دهه فجر انقلاب اسلامی را باید به فال نیک گرفت که به جامعه اسلامی ارزانی شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی از سوی خداوند متعال برای هدایت بشر و رفع مشکلات آن به پیامبری مبعوث شد، افزود: به واسطه پیامبر گرامی اسلام دین اسلام به مردم جاهل ارائه شد تا زندگی را بر اساس موازین دین مبین اسلام ادامه دهند.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه پیامبر اکرم زمینه اتحاد بین مسلمانان به وجود آورد، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام نقطه اتصال بین مسلمانان جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته وحدت از ابتکارات امام راحل و عظیم‌الشان است، خاطرنشان کرد: باید همه مسلمانان  قدر آن را دانسته و متفکران و اندیشمندان به بیان اهمیت وحدت برای دنیای اسلام بپردازند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: ضروری است در برهه کنونی که قدرت‌های استکباری از هر سو مسلمانان را مورد هجمه‌های خود قرار داده‌اند، روشنگری کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران اسلامی در عرصه جهانی و بین‌الملل به کانون بیداری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده است، افزود: انقلاب اسلامی زمینه حرکت جهانی را در راستای  ترویج اسلام فراهم کرده است.

امام جمعه موقت زنجان تصریح کرد‌: وحدت‌، یکپارچگی و برادری بین جهان اسلام و ملت‌های مسلمان موجب تضعیف دشمنان شده و توطئه شوم آنان خنثی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران اسلامی در دنیای اسلام پرچمدار وحدت است، افزود: دشمنان سعی دارند این وحدت را تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام دو امانت گرانبها در بین مردم به امانت گذشته است که باید از این دو امانت به خوبی پاسداری کرد.

وی با بیان اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت (ع) دو امانت پیامبر گرامی و عامل وحدت در جامعه هستند، یادآور شد: باید از این دو امانت به خوبی استفاده کرد.

امام جمعه موقت با اشاره به خیزش‌های مردم منطقه تصریح کرد: بیداری اسلامی حاصل وحدت مسلمانان است که در صحنه جهان به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به قرآن و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام به نحو مطلوبی توجه نشود، دستاوردهای مطلوبی به دست نمی‌آید.

حجت‌الاسلام موسوی افزود‌: توجه به تلاش دشمن برای برجسته کردن اختلافات بین فرق و مذاهب و هزینه‌های سنگین آنها در این امر وحدت بین شیعه و سنی بیش از هر زمان دیگر ضروری و حیاتی است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول