اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

بیداری اسلامی نتیجه وارد کردن قوانین اسلامی در سیاست است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیرانشهر با اشاره به آثار مثبت دخالت قوانین دین اسلام در سیاست، گفت: بیداری اسلامی امروز در کشورهای عربی نتیجه وارد کردن قوانین اسلامی و شریعت دین در سیاست است.

بیداری اسلامی نتیجه وارد کردن قوانین اسلامی در سیاست است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا مصطفی محمودی پیش از ظهر امروز در همایش منادیان وحدت که با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین حق دخالت در سیاست و امور اجتماعی کشور را نداشت.

به گفته وی عدم دخالت دین در سیاست و امور اجتماعی به معنای تقسیم دین است و بدین معنی که احکام اسلام از قبیل نماز و روزه را قبول دارند اما مانع از دخالت آن در سیاست شوند.

امام جمعه پیرانشهر خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دین وارد صحنه سیاست و اجتماع شد و حکومتی اسلامی به تمام معنا تشکیل و مردم به راحتی قوانین دینی را در برنامه‌های خود دخیل دادند.

ماموستا محمودی ادامه داد: پیشرفت‌های همه‌جانبه ایران در عرصه‌های مختلف و نیز عزت و اقتدار و عظمت کنونی ایران در منطقه و جهان به واسطه تحقق دخالت دین در اجتماع و سیاست است و این الگویی برای سایر کشورهای اسلامی شده است.

وی یادآور شد: کشورهای اسلامی با الگوگیری از ایران اسلامی به بیداری اسلامی رسیده‌اند و خواهان تشکیل حکومت‌هایی بر مبنای دین و قوانین اسلامی هستند و این برای کشور ما یک افتخار بزرگ به شمار می‌آید.

ماموستا محمودی خشم و انزجار دشمنان از ایران را به خاطر الگو بودن آن برای سایر کشورها و نیز تاثیرگذاری مثبت بر ملت‌های مسلمان خواند و تصریح کرد: آنان به خوبی به این نکته پی برده‌اند که ایران الگوی این بیداری اسلامی است و سعی بر ایجاد تفرقه در بین سرچشمه اصلی و تاثیرپذیران از آن را دارند.

امام جمعه پیرانشهر گسترش بیداری اسلامی و استمرار مقابله ملت‌های مسلمان با حاکمان ظالم و دست‌نشانده‌های استکبار را بسترساز ایجاد حکومت اسلامی جهانی دانست و اضافه کرد: با این روند بساط استکبار و رهبران سلطه‌طلب برچیده شده و حکومت صالحان بر جهان حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات جهانی، تاکید کرد: در صورتی که این تحولات منجر به تشکیل حکومت‌های جدید مطابق با قوانین اسلام و دستورات قرآنی باشد پابرجا بوده اما در غیر این‌ صورت باز هم دچار تزلزل می‌شود.

ماموستا محمودی به فروپاشی قطب شرق اشاره کرد و گفت: قطب غرب نیز در حال فروپاشی است و به یقین هر قطبی غیر از قطب اسلام استوار نخواهد بود و فرو می‌پاشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اساس وحدت را زمینه‌ساز پیشرفت‌های کنونی کشور خواند و افزود: وحدت موجب انسجام ملت‌های مسلمان و ریشه‌کنی کفر و ایجاد حکومت اسلامی است.

امام جمعه پیرانشهر در پایان با تاکید بر وحدت همه‌جانبه در بین مسلمانان، خواستار عدم توجه به فتنه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان شد و گفت: بدون شک حفظ و تقویت این وحدت زمینه شکست دشمنان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول