اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

مسلمانان به وظایف خود در قبال پیامبر عمل نکرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به جایگاه والای پیامبر اسلام و ضرورت تمرکز بر روی وحدت مسلمانان گفت: متاسفانه مسلمانان به وظایف خود در قبال پیامبر اسلام آن‌گونه که باید عمل نکرده‌اند.

مسلمانان به وظایف خود در قبال پیامبر عمل نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه پرسنلی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با تبریک فرا رسیدن ایام سرور و شادی میلاد پربرکت پیامبر اسلام(ص) و دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: واقعیت وجود نازنین پیامبر اسلام غیر از آن چیزی است که جهان اسلام آن را درک کرده است.

وی تاکید کرد: پیامبر اسلام اختصاصی به زمان و مکان خاصی ندارد، بلکه جنبه وجودی آن حضرت مربوط به دیگر عوالم هم هست. از این‌رو فرشتگان و ملائک مقرب در زیر سایه ایشان و به واسطه وجود آن حضرت در پیشگاه پروردگار متنعم هستند، کما اینکه همه وجود آفرینش به برکت وجود پیامبر اسلام(ص) بنا شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم وظایف و تکالیف مسلمانان در قبال پیامبر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: متاسفانه نه دنیای اهل سنت و نه شیعیان به وظایف خود در قبال پیامبر آن‌گونه که باید عمل نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: اینکه در روز 28 صفر زیارت از بعید بخوانیم و در بعثت یا ولادت آن حضرت به همدیگر تبریک بگوئیم، این در شأن وجود یگانه عالم نیست، بلکه باید در همه ابعاد زندگی از منش و رفتار و کردار آن حضرت تأسی بجوئیم.

وی با ذکر آیاتی از کلام‌الله مجید درباره تمجید خداوند از پیامبر اسلام اظهار داشت: قرآن در جایی که می‌خواهد بر کلام و رفتار آن حضرت مهر تائید بزند این‌گونه می‌فرماید که پیامبر هر چه می‌گوید سخن ماست، در حقیقت او مفسر اندیشه ماست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در قرآن کریم اسامی بسیاری از پیامبران الهی آمده است ولی خدای سبحان در مورد پیامبر اسلام از تعابیری استفاده کرده که در مورد سایر پیامبران بیان نفرموده است.

حجت‌الاسلام اسکندری اضافه کرد: ما مدعی پیروی از پیامبری هستیم که برای ابلاغ پیام خداوند مشقت‌های زیادی را متحمل شده تا جایی که خدای متعال در چند جای قرآن از او می‌خواهد که به وضعیت سلامتی و شخصی خودش توجه کند و آنقدر خود را به مشقت نیندازد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران و اظهار تاسف معظم‌له از وجود روحیه اسراف و مصرف‌زدگی در جامعه، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند باید تلاش شود تا مصرف‌زدگی و حرص به دنیا کاهش پیدا کند و این نقیصه از جامعه برطرف شود.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: مقام معظم رهبری نبود پیشرفت مطلوب و مورد توقع در اخلاق، معنویت و تزکیه نفس به موازات پیشرفت‌های علمی و محقق‌ نشدن عدالت اجتماعی مورد نظر اسلام را از نقاط ضعف دانستند که باید برای رفع آنها همت و تلاش بیش از پیش شود و دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

وی اظهار داشت: اگر پیامبر اسلام الگو و اسوه ما هستند باید سعی کنیم در رسیدن به اخلاق حسنه، توجه به معنویت، عدالت، کار و تلاش، به آن حضرت نزدیک شویم و دستگاه‌های فرهنگی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری نقش بی‌بدیلی دارند که باید ایفا کنند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول