اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی و روحانیت:

روحانیت شیعه از بیداری اسلامی حمایت همه جانبه داشته باشد

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی و روحانیت گفت: روحانیت شیعه امروز وظیفه دارد تا از نهضت عظیمی که ملت‌های مسلمان انجام داده‌اند حراست کنند.

روحانیت شیعه از بیداری اسلامی حمایت همه جانبه داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی امیدی پیش از ظهر امروز در هشتمین پیش نشست تخصصی چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی با موضوع بررسی آخرین تحولات جهان  که در سالن شهید عارف‌الحسینی مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه کسانی که به کسب علوم دینی مشغول هستند باید چندین ویژگی مهم داشته باشند، اظهار داشت: نخستین ویژگی این است که طلاب علوم دینی باید هم زبان و هم هویت مردم باشند.

وی ادامه داد: همچنین طلاب علوم دینی باید تفقه کامل در دین مبین اسلام داشته باشند و همگام و همراه با مردم تلاش کنند و در مقابل جریان‌هایی که قصد دارند بر خلاف اسلام و مقابل اسلام عمل کنند، بایستند.

رئیس پژوهشکده انقلاب اسلامی و روحانیت با بیان اینکه امروز کسانی که بر خلاف امت اسلامی حرکت می‌کنند کسانی هستند که زمام امور سیاسی کشورشان را نیز بر عهده دارند، تصریح کرد: روحانیت شیعه امروز وظیفه دارد تا از نهضت عظیمی که ملت‌های مسلمان انجام داده‌اند حراست کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت شیعه باید مردم را به سمت پیشبرد اهداف اسلام هدایت کنند، یادآور شد: امروز از هیچ یک از روحانیون شیعه پذیرفته نیست که در مقابل تحولات جهان سکوت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی نیز در این نشست با بیان اینکه نباید اینگونه تصور شود که تحولات و بیداری‌های اسلامی یک حرکت دفعی بوده است، اظهار داشت: بیداری اسلامی که ما امروز در جهان شاهد آن هستیم چندین ویژگی مهم دارد که نخستین ویژگی آن احیای کرامت ملی و هویت اسلامی است.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی بیداری اسلامی برافراشته شدن پرچم اسلام و مطرح شدن شعارهای امنیت، عدالت در جامعه اسلامی است.

دبیر هشتمین پیش نشست تخصصی چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی تصریح کرد: ایستادگی در برابر نفوذ آمریکا و اروپا و همچنین مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل از دیگر ویژگی‌های بیداری اسلامی در کشورهای عربی و آفریقایی است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول