اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی

گنجینه‌ای از هنر بانوان خانه‌دار به نمایش در می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگ سرای موعود گفت: نخستین جشنواره تولیدات بانوان خانه‌دار با نام «گنجینه هنر» تا 22 بهمن‌ماه در فرهنگسرای موعود برگزار می‌شود.

گنجینه‌ای از هنر بانوان خانه‌دار به نمایش در می‌آید

سیدآرش میریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب درباره بانوان خانه‌دار اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون به توانمندی‌های بانوان خانه‌دار کمتر پرداخته شده با برپایی این نمایشگاه سعی کردیم خودباوری بانوان خانه‌دار را تقویت کرده و نشان دهیم بانوان با حفظ شأن خود می‌توانند در فضاهای عمومی جامعه حضور یافته و توانایی‌ها و استعدادهای خود را پرورش دهند.

وی افزود: این جشنواره از فعالیت‌های جنبی کانون مادران مهر فرهنگسراست و شرکت‌ کنندگان در آن به نمایندگی از بانوان منطقه در این جشنواره شرکت می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای موعود در ادامه بیان داشت: در این فرهنگ‌سرا 90 رشته مختلف آموزش داده می‌شود و این نمایشگاه که شامل آثار صنایع دستی مانند فرش، تزئینات منزل، گل کریستال، سفره‌آرایی، سفره عقد و موارد دیگر است در واقع حاصل فعالیت‌های آموزشی این فرهنگسرا به بانوان است.

وی با بیان اینکه هدف مهم این فرهنگسرا احیای هویت محلی است، تأکید کرد: در این مرکز کانون‌هایی مردم‌نهاد (ان.جی.او) وجود دارد و اعضای آن به صورت خودجوش به طراحی و اجرای برنامه‌هایی برای این کانون‌ها می‌پردازند، ضمن اینکه برنامه‌هایی نیز از طرف فرهنگسرا به عنوان پشتیبان کانون اجرا می‌شود.

میریان ادامه داد: کانون مادران مهر، کانون خانواده سبز ویژه زوج‌های جوان، کانون تجربه ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، کانون دختران آفتاب در دو رده سنی 13 تا 16 سال و 16 تا 25 سال از جمله کانون‌های فعال این فرهنگسراست.

وی درباره کانون تجربه بیان داشت: این کانون افراد 55 سال به بالا را تحت پوشش قرار می‌دهد و به صورت هفتگی برنامه‌هایی مانند حرکت‌درمانی، تغذیه، مشاوره ورزشی و موارد دیگر را با حضور کارشناسان برای آنها برگزار می‌کند و البته در کنار این افراد به فعالیت‌های تفریحی رایگان نیز می‌‌پردازند.

وی اضافه کرد: هم‌چنین کانونی با نام اندیشه مطهر که ویژه سیر مطالعاتی کتب شهید بهشتی و مطهری است در این مرکز تشکیل شده که را با استفاده از اساتیدی مانند حجت‌الاسلام غلامی و قاسمی به آموزش مفاهیم این کتاب‌ها به افراد 16 سال تا 60 ساله می‌پردازد.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره تولیدات بانوان خانه‌دار با نام «گنجینه هنر» تا 22 بهمن از ساعت از8:30 تا 12:30 و 16 تا 20 در فرهنگسرای موعود واقع در خیابان آتشگاه، سه‌راه اول، خیابان شهید مظاهری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول