اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت

برپایی نمایشگاه منطقه‌ای معرفی هفته مشاغل در مهربان

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه مبارک فجر، نمایشگاه مشاغل شامل دست ساخته‌های دانش‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه منطقه مهربان گشایش یافت.

برپایی نمایشگاه منطقه‌ای معرفی هفته مشاغل در مهربان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، ظهر امروز همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و هفته معرفی مشاغل، نمایشگاه مشاغل شامل دست ساخته‌های دانش‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه منطقه مهربان در سالن مدرسه شبانه‌روزی محمد مردانی آذری مهربان گشایش یافت.

در این نمایشگاه بیش از صدها اثر از آخرین دستاوردهای فنی و هنری دانش‌آموزان مدارس پسرانه و دخترانه منطقه مهربان از دبیرستان‌های الزهرا (س) و شبانه‌روزی مردانی آذری و دیگر مدارس منطقه در مقطع متوسطه در زمینه‌های فناوری‌های علمی،نرم‌افزارهای الکترونیکی، مدارهای الکترونیکی، ربات زنده یاب، قطب‌نما، ابزارهای مکانیکی صنایع دستی، گلدوزی، فرش دستباف، نقشه‌برداری و... دست‌ساخته دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در محل دبیرستان شبانه‌روزی مردانی‌آذری مهربان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم دانش‌آموزان منطقه مهربان دایر خواهد بود.

جعفر حسن‌پور، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان در سخنانی در مراسم افتتاح نمایشگاه مشاغل، دهه فجر را یادآور دلاوری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌سازی‌های انسان‌هایی دانست که از مال و جان خود گذشته و درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان با اشاره به اینکه امروز به برکت دهه فجر، شاهد بیداری ملل مسلمان و غیرمسلمان در سرتاسر جهان هستیم، تاکید کرد: امروز پیش‌بینی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر صدور انقلاب اسلامی تحقق یافته و موج بیداری در سرتاسر جهان آغاز شده است.

حسن‌پور، جهادعلمی را از نیازهای ضروری جامعه امروزی عنوان کرد و با ذکر حدیثی از امام علی (ع) افزود: خدا رحمت کند کسی را که بداند کجا بوده، در کجاست و به کجا می‌رود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان اظهار داشت: انسان برای اینکه بتواند به موفقیت دست یابد، باید با نیازها آشنا باشد و برای شناخت نیازها شناخت گذشته و حال یعنی شناخت مزیت‌های به دست آمده و نیز مزیت‌های بالقوه لازم و ضروری است و برای رفع نیازها با استفاده از نعمات به دست آمده و نیز توانمندی‌های شناخته شده و به کار بردن آن می‌توان راه آینده را تسهیل و نیازها را رفع کرد.

حسن‌پور تصریح کرد: شناخت نیازها و ضرورت‌ها و اولویت‌بندی آن از مسائل بسیار مهم و تأثیرگذار بر آینده خواهد بود و نیازشناسی از شناخت توانمندی‌ها،استعدادها و فرصت‌ها آغاز و شیوه‌های بهره‌گیری از این فرصت و توانمندی در زمینه رسیدن به اهداف بلند در مرحله بعدی قرار می‌گیرد و اگر جامعه‌ای خود و توانمندی خود را بشناسد و درست آن را به کار بندد قطعاً به اهداف خویش نائل می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان با اشاره به شرایط و موقعیت حساس کنونی کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های دشمنی جبهه استکبار در طول سه دهه گذشته، تحریم‌های علمی و اقتصادی علیه ایران بوده است و دشمنان ایران اسلامی تلاش کردند تا به نحو ممکن کشور را وابسته و جیره‌خوار محصولات علمی و اقتصادی خویش نگه دارند اما این حربه دشمن نیز باعث روحیه استقلال و خودکفایی و عزت نفس در میان مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی کارساز نشد و از دل این تحریم‌ها میوه‌های شیرین خوداتکایی و رشد و تکامل به بار نشست که نمونه‌های آن را می‌توان در دستیابی به فناوری‌های هسته‌‌ای‌، سلول‌های بنیادین، هوافضا و بسیاری دیگر از حوزه‌های علمی به نظاره نشست.

حسن‌پور، به وظیفه خطیر دانش‌آموزان این آینده‌سازان ایران اسلامی در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: وظیفه همه ما تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی برای قطع کامل وابستگی علمی و اقتصادی کشور از همه اجانب است و در این برهه که دشمنان خبیث این مرز و بوم به ترور و حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی روی آورده و همواره با تهدیدات خویش تلاش می‌کنند مانع پیشرفت کشور شوند باید تا آخرین نفس در راه رشد علمی و فرهنگی کشور تلاش کرد و هرگز از تهدیدهای دشمن در این رابطه نهراسید.

مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان در ادامه سخنان خود هدف از برپایی این نمایشگاه را نشان دادن استعدادهای درخشان دانش‌آموزان کشورمان و تلاش برای گرایش دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد. 

این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم دانش‌آموزان منطقه مهربان دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ح10                                       

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول