اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان رقابت مدعیان در 10 وزن

برترین‌های کشتی آزاد نونهالان قم مشخص شدند

خبرگزاری فارس: نفرات برتر پیکارهای کشتی آزاد رده سنی نونهالان در پایان رقابت در جشنواره فجر کشتی قم مشخص شدند.

برترین‌های کشتی آزاد نونهالان قم مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هیئت کشتی استان قم به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ایام دهه مبارک فجر، جشنواره این رشته ورزشی را با حضور کشتی‌گیران آینده‌دار قم در رده سنی نونهالان برنامه‌ریزی و برگزار کرد.

در این جشنواره که هم کشتی‌گیران رشته آزاد و هم فرنگی‌کاران رده سنی نونهالان حضور داشتند، مربیان و مدیران باشگاه‌های مختلف فعال در کشتی قم وضعیت سرمایه‌گذاری خود در روی رده‌های سنی پایه را محک زدند.

در واقع این رقابت‌ها در قالب جشنواره در رده سنی نونهالان هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی برنامه‌ریزی شده بود که شنبه شب کشتی‌گیران شرکت‌کننده در پیکارهای رشته کشتی فرنگی با یکدیگر به رقابت پرداختند و دوشنبه شب نیز کشتی‌گیران رشته آزاد با یکدیگر مسابقه دادند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هیئت کشتی استان قم، کشتی‌گیران حاضر در رقابت‌های رده سنی نونهالان رشته آزاد برای کسب عناوین برتر در اوزان 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73 و 85 کیلوگرم برابر یکدیگر به روی تشک رفتند.

در پایان این مسابقات و در وزن 32 کیلوگرم این حسین سعادت اظهر از باشگاه خانه کشتی قم بود که در مراحل مختلف و از جمله دیدار پایانی با قاطعیت از سد حریفان خود عبور کرد و توانست عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها را برای خانه کشتی به ارمغان بیاورد.

در وزن 35 کیلوگرم نیز رقابت مدعیان در سطح بسیار بالایی برگزار شد و در نهایت این مهدی نجفی دیگر فرنگی‌کار شرکت‌کننده از خانه کشتی استان قم بود که توانست در این وزن مقام قهرمانی مسابقات کشتی آزاد را به خود اختصاص دهد.

در وزن 38 کیلوگرم باز هم موفقیت‌های کشتی‌گیران شرکت‌کننده از باشگاه خانه کشتی اتفاق افتاد و در پایان این محمد بازگیر بود که با غلبه بر دیگر مدعیان شرکت‌کننده در این وزن حائز رتبه نخست و مقام قهرمانی کشتی نونهالان آزاد قم شد.

در وزن 42 کیلوگرم تلاش برای کسب عنوان قهرمانی موجب شد تا کشتی‌گیران شرکت‌کننده در رقابت‌های این وزن کشتی‌های زیبایی به نمایش بگذارند و در نهایت این مجتبی نعمتیان فرنگی‌کار باشگاه تختی قم بود که نوار موفقیت‌های تیم خانه کشتی را قطع کرد و قهرمان شد.

در وزن 47 کیلوگرم میلاد رضائی از باشگاه خانه کشتی با شکست حریفان بر سکوی نخست ایستاد، در وزن 53 کیلو گرم نیز رحیم محمدزاده از همین تیم عنوان نخست مسابقات کشتی آزاد رده سنی نونهالان قهرمانی استان قم را به دست آورد.

در وزن 59 کیلوگرم این مسابقات علی‌اصغر تقسیمی عضو باشگاه تختی قم دومین عنوان تیمش را کسب کرد و با عبور از سد رقبای خود توانست مقام قهرمانی این دوره از پیکارها را به دست بیاورد و مانع کامیابی نفرات تیم خانه کشتی در این وزن شود.

در وزن 66 کیلوگرم باز هم کشتی‌گیری غیر از باشگاه خانه کشتی قم بر روی سکوی نخست قرار گرفت. در این وزن حسین ساریجلو از باشگاه تختی بهترین عملکرد را داشت و با عملکردی بهتر از سایر رقبا به مقام قهرمانی رسید.

در وزن 73 کیلوگرم امیر حسین علی مردان از باشگاه تختی قهرمان شد و در وزن 85 کیلوگرم محمد مهدی حاج حسینی کشتی‌گیری از تیم کشتی آزاد باشگاه استقلال قم به مقام قهرمانی رسیده و بر سکوی نخست این وزن ایستاد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول