اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بی‌توجهی مسئولان استان جان اسکی‌بازان را به خطر انداخته است

پیست اسکی مرند همچنان در انتظار توجه مسئولان‌

خبرگزاری فارس: پیست اسکی مرند که پیست‌ مهم استان است و جذابیت زیادی برای ورزشکاران دارد با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که برای جلوگیری از نابودی همچنان در انتظار توجه مسئولان است.

پیست اسکی مرند همچنان در انتظار توجه مسئولان‌

 به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، پیست اسکی پیام مرند با قرار گرفتن در جوار رشته کوه‌های «میشو» و برخورداری از طبعیت خدادای به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مسیر اروپا و آسیا هر سال ورزشکاران زیاد و علاقه‌مند به اسکی و ورزش‌های زمستانی را به خود جلب می‌کند.

این پیست چند سال است که به علت کمبود امکانات خدماتی و رفاهی همچنین عدم توجه مسئولان استانی و شهرستان با مشکل مواجه شود.

این کاستی‌ها موجب شده که بسیاری از دوستداران ورزش‌های زمستانی به علت تعمیرات جزیی در تله‌های این پیست که اکثراً یا خراب هستند ‌یا اینکه با دستگاه‌های مدرن جدید به روز نیستند، به ناچار از تیوپ استفاده کنند که زندگی انان را به مخاطره انداخته است.

رو آوردن به اسکی غیراستاندارد و کاربرد تیوب موجب به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل خسارت دیدن جسمانی و مجروح شدن بسیاری از ورزشکاران جوان مرندی و سایر نقاط استان شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، سال گذشته براثر عدم توجه مسئولان ورزش استان همچنین بی‌توجهی به تعمیرات به موقع در این محل گردشگری بیش از 40 نفر از ناحیه دست و سر دچار آسیب‌دیدگی شدند.

از طرفی کم‌عرض بودن و نداشتن ورودی و خروجی خودروها سبب شده مراجعه‌کنندگان خودروهای خودشان را در محدوده ورودی پیست پارک کنند که این امر از نظر رفت و آمد افراد، تردد خودرو و امکان خدمات اورژانسی مشکلات مضاعفی را ایجاد می‌کند.

جمع کثیری از شهروندان با مراجعه به خبرنگار فارس در مرند خواهان پیگیری این مشکلات و حل آن بوده و از مسئولان استانی سؤال کرده‌اند که اگر پیست اسکی پیام مرند در سایر نقاط کشور نیز بود، با چنین سرنوشت و بی‌توجهی روبه‌رو می‌شد.

مرندی‌ها عنوان می‌‌کنند که چرا مسئولان ورزش به این مسئله که هر ساله به خصوص در ایام تعطیل و جمعه‌ها شاهد حضور 10 هزار نفری علاقه‌مندان برای استفاده از طبیعت زیبا و پاک این محل هستند و با لمس مشکلات و کاستی‌ها بسیاری از نیمه راه برمی‌گردند و آن عده که هم می‌مانند با مشکلاتی گریبانگیر هستند،بی‌تفاوت بوده و برای حل نواقص کاری نمی‌کنند.

بعد از سپری شدن سه دهه از عمر پربرکت نظام که شاهد ارائه خدمات دولت در مناطق گردشگری و حتی محروم  هستیم، سؤال این است که علت بی‌مهری و کم‌توجهی مسئولان استانی به این منطقه چیست؟ مسئولان ورزش استان چرا کاری نمی‌کنند؟ استاندار محترم چرا به این منطقه توجه ندارد؟

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، اخیراً به علت عدم برف‌روبی مناسب و نمک‌پاشی چند دستگاه خودرو با هم برخورد کرده ‌یا از جاده منحرف شدند و دو نفر نیز به دلیل استفاده از تیوب از ناحیه پا، دست و کمر آسیب دیدند که متاسفانه مصدومان با وجود مشکلات زیادی که برای انتقال مصدومان به خودروی اورژانس وجود داشت به بیمارستان رازی مرند منتقل شدند که به گزارش اورژانس استان یکی از این مصدومان، جوان 21 ساله‌ای از تبریز بود که به علت لیز خوردن از تیوپ و مصدومیت شدید جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/ج10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول