اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از چهره‌های تقریب ساحل ‌عاج:

دامن زدن به اختلافات جزئی مذاهب از توطئه‌های استکبار است

خبرگزاری فارس: عالم دینی و از چهره‌های تقریب کشور ساحل عاج گفت: بحث اختلاف بین مذاهب دینی چیز تازه‌ای نیست و دامن زدن به این اختلافات جزئی از توطئه‌های استکبار برای رسیدن به اهداف است.

دامن زدن به اختلافات جزئی مذاهب از توطئه‌های استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج یعقوب ترا‌اوره  ظهر امروز در سومین همایش منادیان وحدت که با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته مبارک وحدت و میلاد حضرت رسول، اظهار داشت: اختلافات مذاهب دین اسلام بسیار جزیی بوده و مسلمانان در اصول این دین الهی هیچ اختلافی ندارند.

وی با بیان اینکه وجود این اختلافات جزیی نباید مانع تحکیم و اتحاد مسلمانان شود، افزود: رهبران مذاهب مختلف شافعی، حنبلی، مالکی و جعفری همواره مسلمانان را بر حفظ وحدت و توجه به این اصل مهم دستور داده‌اند.

ترا‌اوره تصریح کرد: امامان و رهبران مذاهب اسلامی پایه‌گذاران اصلی اتحاد و وحدت اسلامی بوده و همواره در این مسیر گام برداشته‌ و پیروانشان را بر توجه به آن امر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پایه‌های وحدتی که امروز ما را گرد هم آورده و در مورد آن صحبت می‌کنیم از سوی بزرگان و امامان ما بنا نهاده شده است، تصریح کرد: برای حفظ این وحدت توجه به مشترکات و شناخت اعتقادات همدیگر از مهم‌ترین نیازهاست.

وی افزود: اگر در کشور ایران اسلامی صحبت از وحدت بین شیعه و سنی مطرح است در کشورهای ما تلاش برای ایجاد وحدت و یکپارچگی مسلمانان مذاهب مختلف دنبال می‌شود.

به گفته این چهره تقریب کشور ساحل ‌عاج، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی به منظور ضربه زدن به اصل اسلام مهم‌ترین هدف دشمنان این دین الهی است که در هر کشور و جامعه‌ای که ندا و پرچم اسلام در آن استوار باشد در قالب‌های مختلف خود را نشان می‌دهد.

وی عدم شناخت مذاهب و اعتقادات در بین مسلمانان را از دلایل مهم ایجاد تفرقه در بین آنان عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام با آگهی از این موضوع در صدد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان به منظور حذف این دین الهی هستند.

ترا‌اوره توجه به نوع برخورد و رفتار بزرگان دینی را در حفظ وحدت ضروری دانست و افزود:‌ عمل به آنچه بزرگان دینی ما را به آن دستور داده‌اند مانع ایجاد تفرقه در بین مسلمانان خواهد شد.

این چهره تقریب ساحل‌ عاجی اضافه کرد: نباید به دشمنان اسلام اجازه دهیم با ایجاد شبهات در بین جوامع اسلامی مانع پیشرفت و ترقی این دین الهی شوند.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه امروزه در برخی از جوامع اسلامی انگشت گذاشتن بر روی نقاط انگشت‌‌ شمار اختلافات مانع توجه مسلمانان به نقاط مشترک شده است.

وی خاطرنشان کرد: ‌بی‌توجهی مسلمانان به این همه نقاط مشترک مانع تقویت وحدت و همبستگی آنان می‌شود و این به نفع دشمنان اسلام است.

این عالم دینی اضافه کرد: امروز دشمنان سعی دارند با کار روی نقاط اختلاف بین مذاهب اسلام آنان را از مسیر اصلی که گسترش دین مبین اسلام است دور کنند.

وی در پایان بر حفظ وحدت اسلامی در بین همه مسلمانان در سراسر جهان تاکید کرد و افزود: مسلمانان سراسر جهان باید بدانند، عدم اتحاد و همبستگی بین مسلمانان آینده این دین الهی را به خطر خواهد انداخت.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول