اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی ستاد عتبات عالیات فارس خبر داد

مرمت حرمین عسکریین توسط ستاد عتبات فارس

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی ستاد عتبات عالیات گفت: ساخت 20 سازه جدید حرمین را نیز به زودی آغاز می‌کنیم که مرمت حرمین عسکریین از جمله آن‌هاست.

مرمت حرمین عسکریین توسط ستاد عتبات فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز عباس حمیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری 50 پروژه در ستاد عتبات عالیات فارس انجام شده که تعدادی از این طرح‌ها در دست اجرا و تعدادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در این راستا به مناسب دهه مبارک فجر، هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص)، هفت پروژه مهم با عنوان بهار انقلاب تا بهار طبیعت در حال بهره‌برداری است.

این مسئول افزود: احداث گلخانه حرم مطهر امام حسین (ع) یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌های این ستاد است که با وسعت یک‌هزار متر مربع احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: در حاشیه احداث گلخانه حرم مطهر امام حسین، افرادی از کشور عراق مورد آموزش گل و گیاه قرار گرفته‌اند که همزمان با اتمام آموزش این افراد از گلخانه نیز بهره‌برداری می‌شود.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه برای حرمین امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل گل‌های طبیعی از کشور هلند سفارش شده است اضافه کرد: هزینه نخستین گلخانه 300 میلیون تومان بوده که توسط فردی خیر هزینه شده است.

حمیدی بیان کرد: کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مردم بوانات و استهبانات هزینه دو درب حرم مطهر امام علی (ع) را پرداخت کردند که درب دیگر حرم مطهر امام علی (ع) در شهرستان زرقان ساخته و سپس برای تکمیل به استان چهار محال و بختیاری ارسال می‌شود.

مسئول فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان فارس ابراز داشت: درب حرم مطهر مسلم‌ابن‌ عقیل نیز بعد از مدت‌ها در حال تکمیل است که پس از تکمیل بیشتر در استان‌های تهران و اصفهان به کوفه فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها رایزنی و تلاش بالاخره مجوز درب‌های حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) به استان فارس داده شد که نخستین برش آن با حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان و درودگران، قلم‌زنان و خاتم‌کارها به زودی آغاز می‌شود.

این مقام فرهنگی با اشاره به اینکه چند متخصص کاشی هفت‌رنگ برای کارهای هنری حرمین عسکریین به سامرا اعزام شده‌اند بیان کرد: درب اول حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) توسط اعضای شورای اسلامی شهر شیراز  و کارکنان شهرداری این شهر هزینه شده که تا پایان بهمن ماه سال جاری توسط شهرداری شیراز پرده‌برداری می‌شود و در نوع خود بی‌نظیر است.

حمیدی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج)، 1390 فرش ماشینی درجه یک توسط مردم شهرستان سپیدان و بانک اقتصاد دارایی و انصار هزینه شده است.

مسئول فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان فارس افزود: در صورت تایید و موافقت شورای سیاست‌گذاری ستاد عتبات عالیات استان فارس، ساخت 20 سازه جدید حرمین را نیز به زودی آغاز می‌کنیم که مرمت حرمین عسکرین از جمله آن‌هاست.

وی اضافه کرد: بر اساس توافق با سرپرستی بانک ملی استان فارس مقرر شد بخشی از محل فروشگاه شهر و روستا واقع در خیابان امام حسین (ع) در اختیار ستاد عتبات عالیات این استان قرار گیرد.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: استان فارس داری هشت کارگاه ساخت سازه‌های عتبات عالیات برای حرمین است که در شهرستان‌های لار، آباده و مرودشت و در حافظیه، سعدیه، بازار وکیل، دانشگاه شیراز و مرکز فرهنگی شلمچه واقع شده است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول