اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات خوسف خبر داد

ساخت 20 خانه عالِم در خوسف

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات خوسف هم‌زمان با ششمین روز از دهه فجر از افتتاح خانه عالِم روستای کوشه علیای خوسف خبر داد و گفت: 20 خانه عالِم در خوسف احداث شده است.

ساخت 20 خانه عالِم در خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا عزیزی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش خوسف و افتتاح خانه عالِم روستای کوشه علیای این بخش اظهار داشت: هم‌چنین قرار است تعداد 60 کتاب به این خانه عالِم اهدا شود.

وی افزود: پس از ساخت این خانه قرار است نسبت به اسکان دائم یک عالِم در این روستا نیز اقدام شود.

دهیار روستای کوشه علیا نیز در این جلسه به بیان مشکلات مردم این روستا پرداخت و گفت: تاکنون مسئولان خوسف و بیرجند تلاش زیادی برای تحقق خواسته‌های به حق مردم روستای کوشه علیا انجام داده‌اند.

غلامرضا رشد اظهار داشت: این روستا به دلیل نداشتن روحانی همه ساله از اداره تبلیغات خوسف در مناسبت‌های مختلف درخواست روحانی می‌کرد که با مشکل مکان برای روحانی مواجه بودیم که در محرم سال 88 مسئولان قول مساعد برای ساخت خانه عالِم را دادند.

وی از جمع‌آوری 15 میلیون ریال از سوی مردم این روستا برای تحقق این پروژه خبر داد و گفت: این مبلغ برای آغاز مراحل احداث جمع‌‌آوری شد و در ادامه با همکاری و توجه ویژه مسئولان امور روستایی استانداری خراسان‌جنوبی، فرمانداری و بخشداری خوسف مبلغ 200 میلیون ریال طی چهار مرحله اختصاص یافت.

دهیار روستای کوشه علیا خواستار تجهیز ساختمان خانه عالِم روستا و اسکان دائم یک روحانی در این روستا شد.

رشد، به مشخصات این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: روستای کوشه علیا در فاصله 30 کیلومتری مرکز استان و پنج کیلومتری خوسف در کنار جاده بیرجند واقع شده و آب و هوای آن خشک و بیابانی بوده و قهر طبیعت و خشکیدن قنات سبب ایجاد مشکلات متعددی شده است.

وی افزود: با افت بیش از حد سفره‌های آب زیرزمینی، تنها آب کشاورزی روستا توسط یک حلقه چاه که در فاصله پنج کیلومتری واقع شده به وسیله لوله به این روستا انتقال می‌یابد و از طرف دیگر کشاورزی در این روستا درآمد چندانی نداشته و مردم به شغل دامداری و کارگری مشغول هستند.

دهیار روستای کوشه علیا ادامه داد: جمعیت روستا 55 خانوار و 210 نفر که به صورت دائمی سکونت داشته و جمعیتی بالغ بر 500 نفر از اهالی کوشه علیا در شهرهای هم‌جوار سکونت دارند.

رشد افزود: امکانات موجود در روستا شامل مسجد، غسالخانه، حمام، خانه عالِم و حسینیه و تأسیسات جانبی آن از جمله آشپزخانه، آبدارخانه، کشتارگاه، وضوخانه و سرویس‌های بهداشتی است.

وی از تسطیح قبرستان با اعتباری بالغ بر 10 میلیون ریال، اختصاص 50 خط تلفن به روستا، واگذاری 60 قطعه زمین و تسهیلات مربوطه با همکاری بنیاد مسکن به متقاضیان، تأمین برق و آب شهرک جدید روستا، شن‌ریزی معابر و آغاز ساخت پارک روستا خبر داد.

انتهای پیام/ح20/ط4000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول