اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تبلیغات اسلامی خوی:

ساخت خانه‌های عالم در خوی نیازمند اعتبار است

خبرگزاری فارس: مسئول تبلیغات اسلامی خوی گفت: ساخت خانه‌های عالم خوی با کمبود اعتبار مواجه بوده و نیازمند اختصاص اعتبار لازم است.

ساخت خانه‌های عالم در خوی نیازمند اعتبار است
حجت‌الاسلام غلامرضا معصومی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: افتتاح خانه‌های عالم در روستاها سبب رشد و توسعه جامعه اسلامی و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج آموزه‌های اسلامی در انسان می‌شود، از این رو ضرورت گسترش این خانه‌ها در روستاها اهمیت خاصی می‌یابد.
وی افزود: خانه‌های عالم عاملی برای بسترسازی و فراهم کردن زمینه‌ حضور علما و روحانیان در روستاها برای گسترش و ترویج آموزش‌های دینی و اسلامی است.
معصومی‌نیا در ادامه ساخت دو باب خانه عالم در روستاهای خوی خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی این خانه‌ها از سال گذشته آغاز شده و به دلیل کمبود اعتبار لازم عملیات ساخت آن دچار وقفه شده است.
این مسئول با بیان اینکه تکمیل این خانه‌ها نیازمند 200 میلیون ریال اعتبار است، اضافه کرد: اختصاص این میزان اعتبار نیازمند توجه و عنایت مسئولان است تا فراگیری آموزه‌های قرآنی در این روستاها بهبود یافته و رونق یابد.
وی در ادامه خواستار اختصاص بودجه فرهنگی به مساجد شد و تصریح کرد: اعتبارات اختصاصی به مساجد اندک است و نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی مناسبی با کیفیت بالا برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان اجرا کرد از این رو با اختصاص این بودجه می‌توان از مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی و هنری در راستای ترویج دین و افزایش گرایش قشر جوان به مساجد بهره‌گیری کرد.
معصومی‌نیا ساخت خانه عالم را سرمایه‌گذاری برای تبلیغ فرهنگی دینی خواند و گفت: تبلیغ در دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد و حضور روحانیان در روستاها و مناطق محروم سبب تعالی و تکامل کمالات انسانی و گرایش هر چه بیشتر به مسائل دینی می‌شود.
مسئول تبلیغات اسلامی خوی خاطرنشان کرد: استقرار روحانی در روستا سبب دلگرمی روستائیان شده و در صورت بروز مشکلات، این روحانی است که می‌تواند این مشکلات را حل کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول