اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان:

بیداری اسلامی مربوط به هسته تعلیمی و تربیتی است

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: جنبش بیداری اسلامی منطقه مربوط به هسته تعلیمی و تربیتی است که جرقه آن با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اذهان ملت‌های مسلمان قرار گرفت.

بیداری اسلامی مربوط به هسته تعلیمی و تربیتی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لیلا کدخدایی امروز در همایش بیداری اسلامی ویژه بانوان به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری اظهار داشت: بخشی از فعال شدن بیداری اسلامی در منطقه مربوط به تربیت زنان و مردان مسلمان در سه دهه گذشته در کشورهای اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) احیاگر بزرگ اسلام در تاریخ معاصر، الهام بخش حرکت‌های اسلامی بوده و موجب تعمیق اندیشه‌های اسلامی شده است.

کدخدایی گفت: امروز بیداری اسلامی تبدیل به یک گزاره حتمی در منطقه و راهی برای عبور ملت‌های مسلمان مظلوم از میان آتش دولت‌های ظالم و مستبد منطقه شده است و توده مردم مسلمان به همراه زنان و خانواده در جریان بیداری اسلامی نقش‌آفرینی کرده و دست برادری و وحدت را در دست یکدیگر می‌فشارند.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان خانواده را به عنوان واحد سازنده بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: خانواده‌هایی که در آن زنان چه به عنوان پشتیبان معنوی مردان و پسرانشان و چه به عنوان آزادی‌خواه اسلامی و ضداستبداد فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دادند و امروز بیداری اسلامی مرهون بیداری خانواده‌ها و بیداری خانواده‌ مرهون بیداری زن است.

وی گفت: دیر کرد بیداری اسلامی و فاصله آن با انقلاب ایران را می‌توان به دلیل عدم آمادگی و حضور زنان کشورهای منطقه دانست.

کدخدایی گفت: انقلاب اسلامی امام، زن را از زوایای پنهان تاریخ و حضور کم رنگ آن در ناخودآگاه جامعه به صحنه خودآگاهی و فعال رساند و در مجموع می توان گفت انقلاب اسلامی موجب تحولاتی در فرهنگ و ساختار فکری جامعه و به طور اخص زنان شد که جهش باور نکردنی را در وضعیت آنها پدید آورد.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: جای هیچ شبهه‌ای نیست که مسیر 33 ساله پر فراز و نشیب انقلاب که هر روزش با توطئه و حمله از طرف کل جهان علیه ایران بود، همه بهانه‌ها‌ برای آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله، تحریم، ترور، تهاجمات فرهنگی به خاطر این بود که ایران از روز اول به جهانی شدن انقلاب و اسلام می اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: قرن حاضر قرن اسلام و معنویت است و بشریت ناکام از مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی و معنوی در دوران جدیدی قدم نهاده که مشخصه آن توجه به خدا، مکتب وحی و استمداد از قدرت لایزال الهی است.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول