اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

امروز نیاز جامعه به خواهران طلبه زیاد است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: امروز نیاز جامعه به خواهران طلبه زیاد است.

امروز نیاز جامعه به خواهران طلبه زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران مستقر در مازندران، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در جمع طلاب مدرسه الزهرا(س) جویبار بیان داشت: تحصیل شما در حوزه علمیه توفیق و لطف الهی است که در قبال خدمت و کار خیر و نیکی که انجام داده و مورد قبول خداوند قرار گرفته نصیب شما شده است.

وی تصریح کرد: خواهران طلبه باید به گونه‌ای باشند که در هر منطقه و مکانی که زندگی می‌کنند مانند خورشید بدرخشند و تاثیرگذار بوده و عده زیادی از وجود بابرکت آنها بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: اثر یک مصاحبه شما درباره حجاب در تلویزیون از 10 خطبه نماز جمعه که خطیب درباره حجاب می‌کند، بالاتر است. چرا که در ذهن‌ها نقش می‌بندد که خانم محجبه‌ای آمده و درباره حقانیت، مشروعیت و ضرورت حجاب با توجه به آیات و روایات استدلال کرده است.

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: امروز نیاز جامعه به خواهران طلبه زیاد است، آموزش و پرورش، دانشگاه و قسمت‌های مختلف جامعه متقاضی طلبه خواهر هستند، اثر مطالب شما در زمینه‌های مختلف به ویژه احکام در بین خانم‌ها خیلی بیشتر از یک روحانی مرد است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خواهرانی هستند که خانم‌ها را جمع می‌کنند و جلساتی راه می‌اندازند و مطالب باطل  و انحرافی برای آنها مطرح کرده و عقاید آنها را منحرف می‌کنند، با این حیله‌ها مردم را سرگرم کرده و درآمدزایی می‌کنند، شما حوزویان که آشنا به موازین اسلامی هستید باید جایگزین آنها شوید تا فرصتی برای فعالیت این چنینی فراهم نشود.

رئیس شورای گسترش حوزه‌های علمیه گفت: خواهران طلبه باید دست به قلم شده و مقاله بنویسند، در مدرسه نشریه داشته و در موضوع‌های مختلف مقاله بنویسید و مطالب را که فرا گرفته‌اید در اختیار دیگران قرار دهید چرا که شکر نعمتی که نصیب شما شده، این است که معلومات خود را انتقال دهید.

وی در پایان اظهار داشت: شما خواهران عالمه باید منشأ اثر و تأثیرگذار در اجتماع باشید، در فضای خانواده و اطرافیانتان باید معنویت حاکم شود. فرزندان خود را اسلامی تربیت کنید و افراد صالح تحویل جامعه دهید.

* بابلسر فاقد مدرسه علمیه

حجت‌الاسلام علی غفاری مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این مراسم بیان داشت: مدیریت منطقه پنج شامل دو استان مازندران و گلستان است، از سال 86 که فعالیت خود را آغاز کرد، تعداد مدارس علمیه ما از 21 مدرسه به 28 مدرسه ارتقا پیدا کرد، سطح سه در مدارس ما وجود نداشت و الان سه  مدرسه سطح سه داریم و تعداد طلاب ما از یک هزار و 200 نفر به 2 هزار و 800 طلبه افزایش پیدا کرد.

وی اعلام کرد: تاکنون طلاب ما 700 تحقیق پایانی در سطح دو تحویل داده‌اند که هر کدام از این تحقیقات مجموعه غنی است که دارای وزانت و ارزش بالایی است و کسانی که پایان نامه‌های دانشگاه و حوزه را داوری می‌کنند اذعان به این مطلب دارند.

غفاری گفت: حدود 500 مدرسه از کل مدارس مازندران زیر پوشش این منطقه هستند و خواهران طلبه در این مدارس به عنوان مبلغ فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: از 19 شهرستان مازندران، هشت شهرستان ما از جمله بابلسر فاقد مدرسه علمیه است که عمده مشکل منطقه برای توسعه مدارس گران بودن زمین و مکان است و از شما به عنوان رئیس شورای گسترش حوزه‌های علمیه  تقاضا داریم درباره ضوابط و شرایط توسعه و تأسیس مدارس در این مناطق با توجه به اینکه در معرض آسیب‌های فرهنگی هم از لحاظ طبیعت و هم مرزنشینی هستیم، برای برخی از شهرهای اینچنینی تخفیف قائل شوید.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که اگر نمی‌توانیم همه را متمرکز کنیم در شهرها، در صورت امکان مدارس محلی داشته باشیم تا برای افرادی که در شهرهای دور دست از مدارس علمیه از تحصیل محروم هستند، شرایط تحصیل فراهم شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول