اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهرماه تاکنون

5 هزار دانش‌آموز از خانه کودک و شاهنامه مشهد بازدید کردند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 11مشهد گفت: حدود 5 هزار دانش‌آموز از ابتدای مهرماه تاکنون از خانه کودک و شاهنامه بازدید کرده‌اند.

5 هزار دانش‌آموز از خانه کودک و شاهنامه مشهد بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین طاهری‌پور اظهار داشت: خانه کودک و شاهنامه با هدف آشنایی کودکان با اندیشه‌های فردوسی و پاشیدن بذر حکمت در روح و ذهن آینده‌سازان این مرز و بوم راه‌اندازی شد.

شهردار منطقه 11مشهد افزود: از سال گذشته که این مرکز راه‌اندازی شده است تاکنون حدود 13 هزار دانش‌آموز بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای جذب دانش‌آموزان به این مرکز، اطلاع‌رسانی لازم از سوی نواحی آموزش و پرورش صورت گرفته که مورد استقبال مدیران مدارس قرار گرفت.

طاهری‌پور با اشاره به اینکه با وجود مقبره فردوسی در مشهد کودکان مشهدی با این شخصیت و اسطوره‌ ها و پهلوانان شاهنامه بیگانه هستند، گفت: این امر خلأ فرهنگی بسیار زیادی را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خانه کودک و شاهنامه سعی دارد داستان‌های شاهنامه، اساطیر و شخصیت‌های پهلوانی موجود در شاهنامه را در قالب اتفاقات و داستان‌های روزمره برای کودکان تعریف کند تا اثر عمیق‌تری بر ذهن و رفتار کودکان داشته باشد.

شهردار منطقه 11 مشهد افزود: در ارائه این داستان‌ها برای کودکان راوی متکلم وحده نیست و سعی می‌کند از فکر و تخیل کودکان برای پیش‌برد داستان‌ها استفاده کند.

طاهری‌پور با اشاره به اینکه داستان‌های شاهنامه به صورت رمزگذاری برای کودکان مطرح می‌شود، تصریح کرد: از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا رمزهای داستان‌ها را با کمک راوی باز کنند تا نکات اخلاقی از درون آن داستان‌ها برای کودک استخراج شود.

وی کارگاه‌های قصه‌گویی، نقاشی، داستان‌نویسی و سفالگری را از جمله برنامه‌های ارائه شده در این مرکز عنوان کرد و افزود: در کارگاه نقاشی کودکان آنچه را در داستان‌ها فرا می‌گیرند در قالب نقاشی‌های تخیلی تصویرسازی می‌کنند و بدین وسیله کودک نکات اخلاقی را فرا می‌گیرد و در ذهنش نهادینه می‌شود.

شهردار منطقه 11 مشهد ادامه داد: برای نخستین بار در ایران برچسب‌ها، پازل‌ها و مدادهای رنگی با موضوع شاهنامه تهیه شده، این در حالی است که وسایل تحریر در ایران را شخصیت‌های کارتونی غربی فرا گرفته‌اند.

غلامرضا بصیری‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خانه کودک و شاهنامه گامی مثبت در راستای شناساندن شخصیت‌های اسلامی و ایرانی به کودکان این مرز و بوم است که البته در این حوزه خلأ بسیار زیادی وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مشهد پایتخت معنوی ایران عنوان گرفته است، خاطرنشان کرد: تلاش در راه اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی در شهر مشهد باید بیش از دیگر شهرهای دیگر باشد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد با ورود مناسبی که در امور فرهنگی شهر پیدا کرده گام مؤثری در این حوزه برداشته است.

بصیری‌پور افزود: ساخت و راه اندازی مراکزی مانند خانه کودک و شاهنامه در مشهدالرضا نیز یکی از گام‌های اساسی و مثبت است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: شخصیت‌های اساطیری در ایران باید به عنوان الگوهای رفتاری تعریف شود تا در ذهن کودکان نهادینه شود.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول