اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه مبارک فجر

کانون فرهنگی هنری فین بندرعباس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه فجر کانون فرهنگی هنری علمدار بخش فین بندرعباس با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

کانون فرهنگی هنری فین بندرعباس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان ظهر امروز در آئین افتتاح این کانون ضمن تاکید بر پرورش نیروهای متعهد گفت: مهم‌ترین رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب و تربیت نیروهای متعهد به اسلام و نظام است.

حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده افزود: در دولت نهم و دهم بخش زیادی از اعتبارات، امکانات و تجهیزات حوزه فرهنگ به حوزه کانون فرهنگی هنری مساجد اختصاص یافته و به پشتیبانی و حمایت‌های مردمی این حوزه توانسته به مرکز تولیدات آثار قرآنی دینی فرهنگی و هنری تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان خاطرنشان کرد: سهم مشارکت‌های مردمی نیز در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسیار افزایش یافته و این امر نشان می‌دهد که مردم نیز متوجه اهمیت جایگاه کانون‌های مساجد شده‌اند.

مریدی‌زاده تصریح کرد: همجواری کانون و مساجد باعث شده فعالیت‌ها رنگ و بوی قرآنی و دینی به خود بگیرد که نتیجه آن غنای تولیدات فرهنگی هنری بوده است.

وی در ادامه مهم‌ترین رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را حفظ و گسترش ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و مبارزه بر علیه جنگ نرم دشمن دانست و گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باعث هراس و بیم دشمنان می‌شود.

مریدی‌زاده اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) در بسیاری از سخنان خود تاکید ویژه‌ای بر حضور جوانان در مساجد داشتند، زیرا مسجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه و سنگر انقلاب محسوب می‌شود و حفظ این سنگر مهم به عهده جوانان متعهد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان بر نگهداری و استفاده مطلوب از تجهیزات و امکانات کانون‌های مساجد تاکید کرد و گفت: هر چند که حداقل امکانات به کانون‌های مساجد اختصاص یافته، اما باید بیشترین بهره‌برداری از آن صورت گیرد و خروجی فعالیت‌ها در هر منطقه به خوبی در جامعه دیده شود.

در ادامه بخشدار فین به ارائه مطالبی در خصوص چگونگی احداث ساختمان کانون علمدار پرداخت و گفت: ساختمان کانون با مساحتی بالغ بر 80 متر مربع با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد اوقاف و بخش قابل توجهی از کمک‌های مردمی با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال ساخته شده است.

وی اذعان داشت: کانون علمدار بخش فین دارای کتابخانه عمومی با بیش از ۳ هزار جلد کتاب، کلاس‌های آموزشی، سالن مطالعه و ... است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول