اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی خبر داد

افزایش کانون‌های مساجد خراسان شمالی به 240 کانون

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از افزایش شمار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان به 240 کانون تا پایان امسال خبر داد.

افزایش کانون‌های مساجد خراسان شمالی به 240 کانون
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، هاشم شیرازیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون 209 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان فعال بوده که حدود 60 درصد این تعداد در مناطق روستایی خراسان شمالی قرار دارد.
وی با بیان اینکه افزایش 31 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان شمالی تا پایان امسال در برنامه کاری این مرکز قرار دارد، افزود: تعدادی از این کانون‌ها در دهه فجر و تعدادی دیگر نیز همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در 18 اسفند راه‌اندازی خواهد شد.
شیرازیان تصریح کرد: فعالیت این تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خراسان شمالی در حالی است که تا پیش از سال 84 صرفاً 209 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان فعال بود.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در تقسیم‌بندی نهاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به عنوان درجه سه محسوب می‌شود، گفت: این درجه‌بندی بر اساس شاخص جمعیت و تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری و سایر شاخص‌ها صورت گرفته است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین شمار کتابخانه های باز در مساجد این استان را 66 کتابخانه و تعداد کتابخانه های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان را 140 باب کتابخانه عنوان کرد.
به گفته وی، هم اکنون 21 کانون تخصصی در سطح این استان فعال بوده که آموزش‌های تخصصی در حوزه فرهنگی و هنری را ارائه می‌کنند.
شیرازیان از تشکیل بانک اطلاعات اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات این بانک، 23 هزار و 250 نفر مرتبط با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.
وی تصریح کرد: همچنین 17 هزار و 700 نفر در کتابخانه های مساجد خراسان شمالی عضویت دارند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجدی راه‌اندازی شده که دارای امام جماعت بوده و نماز جماعت به صورت منظم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول