اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عباس رجایی ‌در گفت‌وگو با ‌فارس:

پاسخ تحریم دشمنان را به موقع خواهیم داد/ سخنان ‌رهبری ‌یک کلاس دانشگاه بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان مقام رهبری می‌تواند یک کلاس دانشگاهی بسیار گسترده برای ملت‌های جهان باشد.

پاسخ تحریم دشمنان را به موقع خواهیم داد/ سخنان ‌رهبری ‌یک کلاس دانشگاه بود

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع نمازگزاران دانشگاه تهران اظهار داشت: یکی از فرازهای ارزشمند سخنرانی مقام معظم رهبری بحث بیداری اسلامی و فضای شکل گرفته در ارتباط با بیداری کشورهای اسلامی بود و ثابت کرد که سرنوشت محتوم طاغوت‌های زمان همین است که در چهار کشور مهم اسلامی اتفاق افتاده و مصر به عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی می‌تواند همچنان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی و اسرائیل به عنوان خط مقدم این حرکت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بدون شک همانگونه که از سخنان مقام معظم رهبری استنباط می‌شود جوانان بیدار مصر و سایر کشورهای اسلامی امروز در شرایطی قرار دارند که می‌توانند کشورشان را اداره کرده و نقش مهمی را در تغییر جغرافیای سیاسی منطقه به وجود آورند.

با سخنان رهبری موج جدیدی از سرنگونی طاغوت‌ها ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری پیرامون بیداری اسلامی می‌تواند فضای جدیدی را در ادامه حرکت این کشورها ایجاد کند، اظهار داشت: این سخنان بدون شک می‌تواند موتور محرکه‌ای برای ادامه حرکت‌ کشورهای اسلامی باشد تا تمامی پیروان بازمانده از نظام طاغوتی را از فضای سیاسی این کشورها خارج کرده و فضای انقلاب اسلامی را در آنجا رشد دهند.

رجایی تاکید کرد: قطعا این صحبت‌ها و پیام‌ها در مورد سایر کشورهایی که هم‌اکنون در مقابله با ملتشان کار می‌کنند هم موثر واقع خواهد شد و یقین دارم در آینده‌ای نزدیک موج جدیدی از سرنگونی طاغوت‌ها را در خاورمیانه شاهد خواهیم بود.

ایران جهان را از تک قطبی بودن خارج کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی گفت: همانطور که مقام عظمای ولایت فرمودند انقلاب اسلامی ایران در طی 33 سال گذشته کارهای بسیار بزرگی را چه در سطح داخل کشور و چه در سطح بین‌المللی انجام داده و نقش بزرگی در جغرافیای  سیاسی جهان ایجاد کرده است و به واسطه این اقدامات فضای کشورها را به سمتی سوق داده است که از تک قطبی خارج شوند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: سخنان مقام رهبری در این بخش که به دستاوردهای عظیم ملت ایران اشاره داشت و به استواری راهی که امام راحل آن را طراحی و ترسیم کرده بودند، می‌تواند به عنوان کلاس دانشگاهی بسیار گسترده‌ای برای ملت‌های جهان باشد.

رجایی خاطر نشان کرد: بدون شک بیداری اسلامی که نشات گرفته از انقلاب ایران اسلامی است،به نوع دیگری کشورهای غربی را در بر خواهد گرفت و ما به زودی شاهد فروپاشی نظام لیبرالیستی و اقتصاد مبتنی بر تفکرات لیبرال دموکراسی در جهان خواهیم بود.

 صحبت‌های رهبر انقلاب دکترین جدیدی در نظام سیاسی جهان محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب که در قالب فضای جهان امروز مطرح شد، یک دکترین جدیدی در نظام سیاسی جهان محسوب می‌شود، ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنان یک پیام مهم به ملت ایران داشت و آن این بود که معمولا در فضای سیاسی داخلی کشور و به  ویژه زمانی که انتخابات مطرح می‌شود، متاسفانه یک فضای سیاه‌نمایی توسط برخی کاندیداها برای اینکه رقبای خود را حذف کنند شکل می‌گیرد.

 

به بهانه مشکلات همه داشته‌ها را به باد ندهیم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه این فضای سیاه‌نمایی به دلیل اینکه دستاوردهای عظیم انقلاب را زیر سوال می‌برد، یک خطای استراتژیک برای داخل کشور و نیروهای سیاسی خواهد بود، بیان داشت: در حال حاضر کشور در فضای انتخابات قرار گرفته و همه باید مراقب باشند که این فضا باعث نشود همه دستاوردها و عظمتی که در کشور وجود دارد زیر سوال برود، البته مشکلاتی در کشور وجود دارد که وجود این مشکلات طبیعی است، اما نباید به بهانه وجود مشکلات همه داشته‌ها را به باد داد.

رجایی با بیان اینکه کاندیداها باید در زمان کاندیداتوری با تمامی شرایط آشنا باشند، خاطر نشان ساخت: داشتن التزام عملی به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه از جمله مهم‌ترین شروط کاندیداتوری است، زمانی که نامزدی برای تخریب کاندیدای دیگر و یا مشوش کردن فضای سیاسی کشور کار می‌کند و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌سازد، شرایط را به سمتی می‌برد که مردم نگران می‌شوند و امیدشان را از دست می‌دهند که این حرکت خلاف این شروط نمایندگی است، زیرا کسی که معتقد به نظام اسلامی بوده و تابع ولایت مطلقه فقیه است باید مو به مو این شرایط را رعایت کند و اما متاسفانه شاهد هستیم در تبلیغات کاندیداها این مسائل دارد اتفاق می‌افتد و فضای سیاسی را ملتهب می‌کنند که این به نفع کشور نیست و باید از آن پرهیز شود.

وی گفت: تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و قانون ظرافت‌های خاص خودش را دارد و این ظرافت‌ها باید مدنظر کاندیداها باشد .

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کاندیداها باید برنامه‌محور باشند و مردم هم به برنامه کاندیداها رای دهند و نه به صحبت‌های تخریبی.

 

ایران در روابط با کشورهایی که با صهیونیسم مراوده دارند؛ تجدید نظر می‌کند

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون صهیونیسم گفت: این بخش از سخنان رهبری که پیرامون صهیونیسم بود از اهمیت خاصی برخوردار است و یک هشدار جدی برای آنها بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این سخنان تاکید داشتند که ایران اسلامی در مواجهه با صهیونیسم از هر اقدامی که بر علیه این رژیم در هر نقطه از جهان صورت گیرد، حمایت خواهد کرد و این یک بحث بسیار جدی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا کسانی که از رژیم صهیونیسم تبعیت می‌کنند و منافع خودشان را فدای منافع صهیونیست‌ها می‌کنند؛ طبیعتا در برنامه‌های آینده ارتباطات سیاسی و اقتصادی ایران جایگاه خاص خودشان را ندارند و طبیعی است که ما به سمت و سویی برویم که در روابط با این کشورها تجدید نظر اساسی داشته باشیم.

 

 با تحریم نفت استکبار در انتظار پاسخ‌هایی از ایران باشند

رجایی افزود: در بحث تحریم نفت امروز در این نقطه قرار داریم که اگر اروپایی‌ها تحریم نفتی را شکل دهند، ما هم قطع نفت را روی آنها داشته باشیم و اجازه ندهیم که منافع اقتصادی آنها تامین شود.

وی بیان داشت: کشورهای اروپایی بدانند که اگر قرار است چنین معامله‌ای با کشور ما داشته باشند، طبیعی است که باید منتظر پاسخ‌هایی هم باشند و اینطور فکر نکنند که هر قطعنامه‌ای را بر علیه ما صادر کنند و بعد ما مناسبات سیاسی و اقتصادی را با آنها همچنان حفظ کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که پایه‌های ایدئولوژیکی دارد و معتقد است مناسبات کشورها باید بر مبنای عدالت و احترام متقابل باشد و ثابت کرده است در طی 33 سال گذشته که هیچ‌گاه زیر بار زور نخواهد رفت.

 

ایران در مقابل اقدامات دشمنان تنها نظاره‌‌گر نخواهد بود

رجایی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند استکبار و دشمنان نظام اسلامی بدانند اگر قرار بر این باشد که روزی منافع ایران در کشور و یا خارج از کشور آسیبی ببیند، مطمئن باشند که منافع آنها در هر جای دنیا به خطر خواهد افتاد و اگر آنها قصد داشته باشند که به کشور ما آسیب بزنند ما منافع اقتصادی و سیاسی آنها را در هر جای دنیا به خطر می‌اندازیم، اینطور نیست که دشمنان راهی را دنبال بکنند و ملت ایران  تنها نظاره‌گر باشد.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در بالاترین سطح اقتدار و عزت قرار دارد، بیان داشت: قطعا ایران اسلامی با شرایط  بسیار مناسبی که در این مقطع زمانی دارد، از این قدرت برخوردار است که مقابله‌های جدی با تهاجمات مختلف کشور‌های غربی داشته باشد و اتفاقا امروز هر چند  آمریکایی‌ها با توجه به شرایط بسیار پوشالی‌شان باز هم  رجز‌خوانی می‌کنند اما در شرایط بسیار بدی از نظر اقتصادی، سیاسی و نظامی قرار دارند و اینطور نیست که آنها فکر می‌کنند می‌توانند ما را مانند کشورهای همسایه درگیر مسائلی بکنند که منافع خودشان را پیش ببرند مطمئنا ایران کشوری مثل افغانستان یا عراق نیست.

 

مسئولان جامعه را درگیر اختلاف سلیقه‌ها نکنند

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم دوری مسئولان از هرگونه تجمل‌گرایی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که همواره مسئولان کشور را در معرض خطر قرار داده این است که فضای اختلاف سلیقه و فضای نقد و بررسی کارشناسی را به فضای جامعه کشانده و جامعه را درگیر مسائلی کنند که باید در جای دیگر و در فضای دیگر پیرامون آن بحث شود.

رجایی گفت: از طرف دیگر انقلاب اسلامی به وجود آمد تا ارزش‌های حاکم بر جامعه را متحول کرده و نظام ارزشی مدیران را تغییر بدهد به گونه‌ای که مدیران خودشان را از جامعه و از متوسط جامعه بالاتر نبینند و سطح زندگیشان را  متناسب با شرایط عموم مردم به گونه‌ای تغییر دهند که بتوانند مردم و شرایط مردم را درک بکنند، طبیعی است که اگر در جامعه مدیران به سمت اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی بروند نخواهند توانست مشکلات مردم را درک کرده و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه اگر قدرت به عنوان یکی از ابزار‌های کسب منافع اقتصادی قرار گیرد و قدرت و ثروت با هم در یک‌جا متمرکز شوند، فساد‌های بسیار بالایی را به وجود خواهند آورد، گفت:  مسئولان نظام طاغوتی همه آلوده اشرافی‌گری و کسب قدرت  بودند و انقلاب اسلامی این مسائل را به هم ریخت، امروز اگر ما خود دچار این وضعیت شویم، طبیعتا آینده بسیار بدی در انتظارمان خواهد بود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول