اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر شهید امینی:

پسرم همیشه می‌گفت دعا کنید تا شهید شوم

خبرگزاری فارس: مادر شهید حسین امینی گفت: حسین همیشه از ما درخواست داشت تا دعا کنیم تا به درجه شهادت نایل شود.

پسرم همیشه می‌گفت دعا کنید تا شهید شوم

ربابه امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره فرزند شهیدش اظهار داشت: حسین امینی در روز عید قربان 19 آبان سال 57 در شهرستان گچساران به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه شهید امینی در سن 19 سالگی به شهادت رسید، تصریح کرد: در مسجد گچساران که اکنون به نام مسجد شهدا معروف است، در حال تهیه اعلامیه‌ بود، که توسط نیروهای ساواک به شهادت رسید.

مادر شهید امینی با بیان این مطلب افزود: در سال 57 زمانی که رئیس شرکت نفت را دستگیر کردند، حسین به همراه شش نفر از دوستانش به مسجد گچساران برای چاپ اعلامیه‌ها می‌رود، که توسط نیروهای ساواک به آنها تیراندازی می‌شود.

وی با چشمان گریانی ادامه داد: تعدادی از این شش نفر پس از تیراندازی شهید می‌شوند، اما حسین و دو نفر دیگر مجروح شده که با کمک مردم به بیمارستان انتقال داده می‌شوند، اما ساواکی‌ها دوباره به بیمارستان رفته و آنها را در همان جا به شهادت می‌رسانند.

امینی با اشاره به مخالفت‌هایی که من و پدرش با کارهای او داشتیم، بیان داشت: همیشه از ما می‌خواست تا برایش دعا کنیم تا به درجه شهادت نایل شود، بعد از یک روز بی‌اطلاعی از او به دلیل حکومت نظامی، هنگامی که ایشان شهید شدند تا فردای آن روز از او بی‌خبر بودیم.

مادر شهید حسین امینی با بیان خصوصیات اخلاقی او گفت: از همان کودکی حس دستگیری و همیاری از دیگران در او وجود داشت، به طوری که در مدرسه از دانش‌آموزان که از نظر مادی وضع بهتری داشتند می‌خواست تا تغذیه‌هایشان را به مستضعفان بدهند.

وی که دارای هفت فرزند است و در آن زمان از نظر مادی شرایط خوبی نداشت، اظهار داشت: حسین بسیار دلسوز و از خود گذشته بود و برای خانواده‌اش از انجام کاری دریغ نمی‌کرد و بعد از نبودش جای خالی او بسیار احساس می‌شود.

امینی با ذکر خاطره‌ای از او تصریح کرد: زمانی که با دیدن یکی از همسایه‌‌ها که به کربلا می‌رفت، دلم گرفت، شهید حسین امینی با دلداری به من قول داد، به هر طریقی که شده مرا به کربلا بفرستد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول