اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان‌جنوبی

کارخانه فرآوری سنگ در نهبندان کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی کارخانه فرآوری سنگ در روستای چاهداشی نهبندان کلنگ‌زنی شد.

کارخانه فرآوری سنگ در نهبندان کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی کارخانه فرآوری سنگ شهرستان نهبندان اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری شرکت احرار سپاهان اصفهان در روستای چاهداشی ایجاد می‌شود.

رضا اردونی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این کارخانه قول مساعد داده تا ظرف مدت 1.5 سال این کارخانه را طی دو فاز به طور کامل احداث کند، تصریح کرد: اما واحد سنگ‌بری آن در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هدف اصلی از ایجاد این کارخانه را اشتغال‌زایی و پشتیبانی از معادن غنی گرانیت منطقه عنوان کرد و افزود: رقم سرمایه‌گذاری شده برای ایجاد این کارخانه سنگ مبلغ 1.5 میلیارد تومان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان یادآور شد: هم‌اکنون زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار در نهبندان فراهم شده و سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان پیدا کرده‌اند.

اردونی نهبندان را یکی از شهرستان‌های معدنی خراسان‌جنوبی دانست و اظهار داشت: 45 درصد معادن استان در نهبندان وجود دارد و انواع معادن موجود در این شهرستان را معادن گرانیت، منیزیت، کرمویت، سیلیس، گچ و مرمرت تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بهترین و مهم‌ترین زمینه تولید اشتغال و اشتغال‌زایی در نهبندان بخش صنعت و معدن محسوب می‌شود، گفت: با ایجاد چنین کارخانه‌های فرآوری سنگ می‌توانیم از ظرفیت‌های معدنی این منطقه نهایت استفاده را در راستای اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها داشته باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان از وجود تعداد 67 معدن فعال در سطح شهرستان خبر داد و افزود: ذخیره سنگ این تعداد معدن بالغ بر 58 میلیون تن است.

اردونی، استخراج سالانه این تعداد معدن شهرستان را بیش از 600 هزار تن دانست و تصریح کرد: این میزان سنگ استخراجی می‌تواند برای یک‌هزار نفر اشتغال را دربر داشته باشد.

وی اذعان داشت: برای اشتغال‌زایی و استفاده بهینه از معادن غنی شهرستان چندین کارخانه فرآوری سنگ در شهرک سنگ نهبندان افتتاح و در دست اقدام است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول