اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

نخستین خوابگاه تحصیلات تکمیلی مشهد ویژه دختران بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین خوابگاه تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژه دختران دانشجو در دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

نخستین خوابگاه تحصیلات تکمیلی مشهد ویژه دختران بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر سرگلزایی معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عصر امروز در نشست خبری ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در سالن اجتماعات مرکزی حوزه ریاست واقع در شهرک دانش و سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تحصیلات تکمیلی و اسکان دانشجویان، افتتاح خوابگاه دانشجویی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نظر به اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی عمدتا با سیار دانشجویان در یک فضای خوابگاهی به سر می‌برند، به همین سبب محدودیت‌هایی برای هر دوی این گروه‌ها به وجود می‌آید که بر همین اساس خوابگاه ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی طرح‌ریزی و اجرا شد.

وی ادامه داد: این خوابگاه با عنوان بهارستان انقلاب چهار در کوی پردیس دانشگاه با زیربنایی در حدود 2500 متر مربع و تعداد 55 سوئیت با استفاده از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان و همچنین تخصیص اعتبار دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تکمیل و تجهیز آن اجرا و آماده بهره‌برداری است.

سرگلزایی با اشاره به وجود نیاز دانشجویان پسر تحصیلات تکمیلی به داشتن خوابگاه مجزا از سایر دانشجویان، افزود: با جابه‌جایی‌های در دست اقدام توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یکی از خوابگاه‌های دانشجویی را نیز به دانشجویان تحصیلات تکمیلی پسر اختصاص می‌دهیم تا بتوانند در فضایی مناسب به انجام مطالب درسی و همچنین تحقیقات علمی و پژوهشی بپردازند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با طرح‌های فرهنگی اجرا شده در سال جاری توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: با توجه به افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) در خردادماه سال جاری، برنامه‌های مختلفی در این مسجد اجرا شده است.

وی ادامه داد: در ایام‌الله دهه فجر سال جاری نیز کتابخانه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 2500 جلد کتاب در کنار کتابخانه تخصصی شهدای دانشجو به نام دفاع مقدس با 700 جلد کتاب افتتاح می‌شود.

سرگلزایی ضمن اشاره به کلید زدن اجرای موزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: این موزه که با پیشنهاد شورای فرهنگی کلید خورده است، دارای دو قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بوده که قسمت سخت‌افزاری آن شامل وسایلی که از ابتدای تأسیس در بیمارستان‌ها نگهداری می‌شده، است که درخواست این امر با ارسال نامه انجام شده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با طرح انطباق ‌اظهار داشت: در این طرح که در آن ارسال ارزیاب به مراکز درمانی مختلف برای ارزیابی و بررسی وضعیت موجود انجام می‌شود، در صورت مشاهده معایب، مراتب به ریاست دانشگاه ارسال و پس از آن برای برطرف کردن معایب، موارد را به تمام بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همچنین در ارتباط با عملیاتی شدن بندهای دستورالعمل اجرایی حجاب و عفاف در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری با همت مسئولان و همچنین توجه و تأکید ویژه ریاست دانشگاه در این زمینه، یکسان‌سازی پوشش کادر درمانی به‌طور کامل انجام شد.

وی ادامه داد: در قسمت دانشجویی نیز پوشش خاص طراحی شده و با توجه به ارسال دستورالعمل اجرایی وزارت کشور برای دانشگاه علوم پزشکی  که شامل16 بند است، این پوشش به زودی ابلاغ می‌شود. 

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول