اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد

حل مشکل خوابگاه‌های دانشجویی نیازمند مشارکت بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: حل مشکل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی کشور نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی بوده و باید مسئولان دانشگاه‌ها زمینه این مشارکت را فراهم کنند.

حل مشکل خوابگاه‌های دانشجویی نیازمند مشارکت بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در دیدار مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کمبود خوابگاه، معضل بزرگی است که اغلب دانشگاه‌های کشور با آن مواجه هستند.
وی با بیان اینکه در استان قم نیز این مشکل برای بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر‌دولتی استان وجود دارد، تصریح کرد: سیاست بومی سازی دانشگاه‌ها از جمله راهکارهای منطقی برای حل این معضل خواهد بود.
استاندار قم افزود: تامین نشدن فضایی مناسب در داخل محیط‌های دانشگاهی برای استقرار دانشجویان مشکلات زیادی را در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه خواهد داشت.
موسی‌پور با اشاره به سیاست جدید دولت در زمینه اعطای تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد به متقاضیان بخش خصوصی برای مشارکت در احداث خوابگاه دانشجویی گفت: حل مشکل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی کشور نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی بوده و باید مسئولان دانشگاه‌ها زمینه این مشارکت را فراهم کنند.
وی با تاکید بر لزوم احصای میزان دقیق نیازها و سهمیه هر یک از دانشگاه‌های استان در بحث خوابگاه بیان داشت: با توجه به الزامی بودن داشتن طرح مصوب خوابگاهی در بحث واگذاری زمین‌های دولتی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی در شهرک هزار هکتاری حوزوی و دانشگاهی استان، باید هر چه سریع‌تر تکلیف ساخت خوابگاه‌های این مجموعه پیگیری و تصمیم مناسب اتخاذ شود.
استاندار قم خاطر نشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی استان قم، ظرفیت خوبی است و اگر زمینه و بستر لازم فراهم شود به یقین سرمایه گذاران از این بخش نیز استقبال جدی خواهند داشت.
در این دیدار دکتر مرادیان مدیرکل صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در زمینه حل مشکل خوابگاه‌های دانشجویی در کشور ارائه کرد.
انتهای پیام/ش30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول