اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همه‌چیز درباه نهمین فجر مشهد

اکران 21 فیلم سینمایی در نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران 21 فیلم سینمایی در نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد.

اکران 21 فیلم سینمایی در نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین مسگرانی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار داشت: از فردا 16 بهمن ماه تا روز 22 بهمن‌ماه، 21 فیلم سینمایی در مشهد همزمان با سی‌امین جشنواره فیلم فجر تهران اکران می‌شود.

دبیر نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به اسامی فیلم‌های این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: فیلم‌های سینمایی ملکه، در انتظار معجزه، ‌روییدن در باد، شور شیرین، من و زیبا، محرمانه تهران، روزهای زندگی، راه بهشت، بی‌خداحافظی، نارنجی پوش، پرواز بادبادک‌ها، یکی میخواد باهات حرف بزنه، گشت ارشاد، گیرنده، بوسیدن روی ماه، تلفن همراه آقای رئیس‌جمهور، شیر تو شیر، یک سطر واقعیت، ضد گلوله، خوابم میاد و یک عاشقانه ساده، 21 فیلم نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد را به خود اختصاص می‌دهند.

*3 سالن سینمایی و اکران 3 فیلم در هر روز

مسگرانی به سالن‌های نمایش‌دهنده آثار نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اشاره کرد و بیان داشت: سالن‌های سینمایی آفریقا، سیمرغ و سالن شهید ابراهیم اصغرزاده (ویژه اهالی رسانه، هنرمندان و مطبوعات) در پارک ملت مشهد سه سالن سینمایی اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر مشهد را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در هر روز سه فیلم به اکران گذاشته می‌شود، افزود: سه فیلم روزانه به صورت چرخشی در ساعت‌های 16، 18 و 20 در سالن‌های سینمایی مذکور به اکران در می‌آید.

*جلسات نقد و بررسی پای ثابت جشنواره

وی به برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور هنرمندان و عوامل تهیه فیلم اشاره کرد و ادامه داد: جلسات نقد و بررسی نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد صبح‌ها در سالن شهید ابراهیم اصغرزاده برگزار می‌شود.

دبیر نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار داشت: در جلسات امسال سعی بر این شده است که رویکرد کمیته نقد و بررسی، جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

مسگرانی افزود: حداقل برای سه یا چهار فیلم از جشنواره جلسات نقد و بررسی با حضور عمال تهیه فیلم برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این بوده است که سالن‌های سینمایی را برای این دوره از جشنواره انتخاب کنیم که ظرفیت بالای 400 نفر را داشته باشند و به لحاظ فنی، نور، صدا و صندلی از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، ضمن اینکه توزیع سالن‌های سینمایی در دستور کار قرار گرفت تا شهروندان از تمام نقاط شهر بتوانند به تماشای آثار جشنواره بپردازند.

*مراسم اختتامیه جشنواره فجر با رنگ و بوی تجلیل از هنرمندان

دبیر نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار داشت: مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد روز 26 بهمن ماه ساعت 18 در سالن شهید ابراهیم اصغرزاده مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برنامه اختتامیه مراسم تجلیل و تقدیر از هنرمندان خراسانی و پیشکسوت در دستور کار جشنواره قرار دارد.

*نظرسنجی شاخص جشنواره فجر مشهد

مسگرانی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته نظرسنجی را عنوان یکی از شاخص‌های اصلی جشنواره فیلم فجر مشهد دنبال می‌کنیم.

*اکران ویژه "شور شیرین"

مسگرانی به اکران ویژه فیلم سینمایی شور شیرین ساخته جواد اردکانی در نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اشاره کرد و افزود: این فیلم سینمایی که به زندگی سردار شهید محمود کاوه می‌پردازد و با مشارکت استان خراسان رضوی نیز تهیه شده است، به صورت ویژه به اکران گذاشته می‌شود.

*اکران فیلم‌های انقلاب در حاشیه جشنواره

مسگرانی به اکران شش فیلم در موضوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این شش فیلم بلند سینمایی که بعضی از آنها تاکنون نیز اکران نشده است، از 22 تا 24 بهمن ماه توسط انجمن سینمای جوان و دبیرخانه جشنواره در سالن سینمایی شهید ابراهیم اصغرزاده مشهد به اکران گذاشته می‌شود.

دبیر نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با بیان اینکه کمیته برگزاری جشنواره در نظر داشت سینمای بیشتری را به اکران آثار جشنواره در مدت روزهای طولانی‌تر اختصاص دهد، اظهار داشت: معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای در اختیار گذاشتن کپی بیشتر از فیلم‌ها با مشکل رو‌به‌رو است و تنها یک کپی از هر فیلم به دست ما می‌رسد و به ناچار باید به صورت چرخشی فیلم را پس از اکران در یک سینما سریعا به سینمای بعدی برسانیم.

*قیمت بلیت کاهش یافت، 1500 تومان برای استقبال بیشتر

مسگرانی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تقارن آن با هفته وحدت، تخفیف بلیت‌های جشنواره به صورت عمومی برای تمام مردم در نظر گرفته شد و امسال تمام فیلم‌های جشنواره از این تخفیف برخوردار شدند.

دبیر نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد تاکید کرد: قیمت بلیت ‌هر فیلم از نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر مشهد یک هزار و 500 تومان است و در این ارتباط سهم دبیرخانه از فروش آثار حذف شد تا مخاطبان گسترده‌تری به تماشای آثار این دوره از جشنواره بنگرند.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول