اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت

افتتاح نخستین سامانه پرداخت الکترونیک در عوارض تهران‌ـ قم

خبرگزاری فارس: نخستین سامانه پرداخت الکترونیک در عوارضی تهران‌ـ قم با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین سامانه پرداخت الکترونیک در عوارض تهران‌ـ قم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظهر امروز نخستین سامانه پرداخت الکترونیک با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در عوارضی تهران‌ـ قم افتتاح شد.

فرماندار شهرستان ری در حاشیه این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به پروژه‌های این شهرستان که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: 30 طرح عمرانی، فرهنگی، ورزشی و شهری با صرف اعتبار 240 میلیارد ریال به مناسبت ایام الله دهه فجر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که تعدادی از آنها امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران به بهره‌برداری رسید.

امیرحسین باقرنژاد در ارتباط با نخستین سامانه پرداخت الکترونیک در عوارضی تهران‌ـ قم عنوان کرد: سامانه اخذ الکترونیک عوارض برای نخستین بار در کشور به همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی و به دست متخصصین داخلی کشور در محل ایستگاه عوارضی تهران و قم راه‌اندازی شد.

وی در ادامه اهداف این طرح را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اهداف اجرایی این سامانه گام بلندی در راستای توسعه شهروند الکترونیک، افزایش توان نگهداری راه‌ها از طریق کاهش هزینه‌ها، روان‌سازی بزرگراه‌ها، احساس آرامش رانندگان، کاهش مصرف سوخت، ایجاد شرایط جدید برای سرمایه گذاری در حوزه ساخت و توسعه آزاد راه‌ها است.

باقرنژاد افزود: رانندگان خودروهای کشور در قالب این طرح می‌توانند با تهیه یک برچسب الکترونیک عوارض از طریق کانال‌های مجاز و نصب آن در پشت شیشه خودروی خود، اقدام کنند.

فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: عدم نیاز به توقف در محل ایستگاه‌های عوارض با عبور بدون توقف از خطوط احداث شده و کاهش زمان سفر و همچنین کاهش مصرف سوخت است‌ و همچنین حذف پرداخت پول نقد، مدیریت عبور و پرداخت‌های لازم با مشاهده تراکنش‌های عبور از طریق اینترنت و تلفن همراه از دیگر مزایای این طرح است.

این گزارش حاکی است، نخستین باجه ایستگاه عوارضی تهران قم، فرودگاه امام خمینی (ره)، پایانه مسافربری جنوب در تهران، مجتمع رفاهی خدماتی مهتاب در مسیر آزادراه تهران- قم، میدان 72 تن قم شامل این طرح است و در آینده نزدیک نیز امکان تهیه برچسب در دفاتر پیش خوان دولت نیز میسر می‌شود.

نحوه تهیه برچسب از طریق اینترنت و یا مراجعه و ثبت نام در سایت www.avarezi.ir و ارسال برچسب از طریق پست به متقاضی و یا مراجعه کننده است که از سوی مراکز در نظر گرفته شده سامانه پرداخت الکترونیک کشور معرفی شده‌اند.

نخستین سامانه پرداخت الکترونیک در عوارضی تهران‌ـ قم با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مرتضی تمدن استاندار تهران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و فرماندهان پلیس کشور و راهور به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول