اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خبر داد

وجود 4 هزار خودروی فرسوده در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی شمار خودروهای فرسوده در این استان را 4 هزار خودرو ذکر کرد و گفت: این خودرو‌ها فرسوده بوده و باید به مرور از رده خارج شوند.

وجود 4 هزار خودروی فرسوده در خراسان شمالی
حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بجنورد با اشاره به معاینه 45 هزار خودرو در این استان اظهار داشت: هم‌اکنون بیشترین میزان آلودگی شهر‌ها توسط خودرو‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مصرف ۸۷ هزار لیتری سوخت در خودروهای این استان افزود: میزان مصرف خودرو‌ها در استان طی امسال در مقایسه با سال قبل افزایش محسوسی نداشته است.

آبسالان توزیع رایگان فیلتر هوا بین شهروندان این استان را از جمله اقدامات محیط زیست استان به منظور تبیین اهمیت پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت: این فیلترهای هوا برای آموزش رانندگان در خصوص احتراق کامل سوخت و کاهش میزان آلایندگی مونوکسیدکربن و اکسیدهای نیتروژن هوا اخیراً توزیع شد.

وی ادامه داد: برای تنظیم موتور خودرو‌ها اخیراً به مناسبت هفته هوای پاک طرح تنظیم موتور رایگان خودرو در نمایندگی‌های سایپا و بهمن انجام شده و خودروهای زیادی برای تنظیم موتور تحویل این مراکز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به استقبال شهروندان از این طرح تصریح کرد: تنظیم موتور این خودرو‌ها قطعاً در کاهش آلایندگی هوای شهر‌ها به ویژه در بجنورد و شیروان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف را به منظور آشنایی شهروندان با فرهنگ زیست محیطی برشمرد و اظهار داشت: در این راستا جشنواره کودک و محیط زیست با مشارکت ۴۵۰ نفر از نونهالان برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه برپایی این جشنواره‌ها در طول سال از سوی محیط زیست استان برنامه‌ریزی شده است، بر مشارکت بخش‌های مختلف به ویژه رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی تأکید کرد.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۳۶ هزار نفر جمعیت، ۱۸ شهر داشته که ۵۲ درصد از جمعیت استان در این شهر‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول