اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان شرقی

75 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: از 90 هزار خودروی فرسوده در استان حدود 75 هزار خودرو از رده خارج شده است.

75 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز بیوک رئیسی صبح امروز در همایش هوای پاک بر ضرورت حفظ محیط زیست تاکید کرد.
وی با اشاره به حدیثی از معصوم اظهار کرد: حیات بدون سه عنصر مهم حیاتی آب، خاک و هوا میسر نبوده و در فرمایش معصومین نیز بر این امر تاکید شده است.
رئیسی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست بر اساس رسالتی که بر عهده این سازمان از سوی نظام جمهوری اسلامی گذاشته شده که در این راستا برنامه‌ریزی می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: در بررسی دلایل آلودگی هوای تبریز خودروها به عنوان اصلی‌ترین آلوده کننده شمرده شده و در شهر تبریز تا 2 میلیون تردد به صورت روزانه صورت می‌گیرد.
وی صنایع را از دیگر آلوده کننده‌های هوای تبریز بوده و شهر تبریز به واسطه موقعیت توپوگرافی خود به مانند گودالی آلودگی را در خود نگه می‌دارد.
رئیسی با اشاره به فرارسیدن روز هوای پاک اظهار امیدواری کرد، تردد خودروها در روز هوای پاک به حداقل رسیده و در سایر ایام سال نیز ترددهای غیر ضرور به حداقل برسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه خودروهای نو و مستعمل در زمینه آلودگی هوا نقش دارند، یادآور شد: از 90 هزار خودروی فرسوده در آذربایجان‌شرقی حدود 75 هزار خودرو از رده خارج شده است.
وی افزود: برخورد با خودروهای دودزا نیز در شهر تبریز مورد توجه قرار گرفته که در این راستا با هماهنگی نیروی انتظامی عمل می‌شود.

* 1100 واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی گاز سوز شده‌اند
رئیسی بر افزایش کیفیت یا جایگزینی سوخت تاکید کرد و گفت: تغییرات مصرف انواع سوخت فسیلی نیز در تبریز مورد توجه قرار گرفته که در همین راستا سیر نزولی را در شهر تبریز طی سال‌های گذشته شاهد هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهارکرد: بیش از یک هزار و 100 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی گازسوز شده‌اند که در همین راستا پیشرفت‌های خوبی انجام شده است.

* 29 روز هوای تبریز امسال بحرانی شد
وی بر معاینه مستمر خودروها در تبریز و استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 26 واحد معاینه فنی خودرو در تبریز فعال است که در زمینه کنترل فنی خودرو و کاهش آلودگی هوا نقش دارند.
رئیسی همچنین با اشاره به پدیده گرد و غبار در تبریز و استان گفت: منشأ گرد و غبارها فرا منطقه‌ای بوده و در سال جاری 29 روز شرایط بحرانی آلودگی هوا در تبریز و شرایط هشدار را داشته‌ایم.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول