اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقاله‌نویس زرتشتی:

مقدس‌ترین پله برای رسیدن به خداوند نماز است

خبرگزاری فارس: یک نویسنده زرتشتی گفت: با اینکه مقدس‌ترین پله رسیدن به خدا نماز است اما انسان در این مرحله به تنهایی رها نمی‌شود.

مقدس‌ترین پله برای رسیدن به خداوند نماز است

راشین جهانگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره مقاله خود که در همایش بین‌المللی ادیان توحیدی قرائت کرد، اظهار داشت: از بنیادی‌ترین مراحل پیش از نماز، ایمان شخص به پروردگار است.

وی با بیان اینکه ایرانیان همواره به طبیعت نگاه مثبتی داشتند، تصریح کرد: ایرانیان تلاش کردند که خدای خود را در طبیعت جست‌وجو کنند که البته در مقطعی از زمان دچار اشتباه شده و چند‌گانه‌پرستی را مدنظر قرار دادند.

این مقاله‌نویس زرتشتی با اشاره به صفت" اشو" به معنای پاک و پیرو راستی، بیان داشت: حتی پس از ظهور اشو زرتشت به عنوان پیامبر ایرانیان که یکتا‌پرستی را به ارمغان آورد، باز خط بطلان بر جهان پیرامون انسان کشیده نشد، تمام داده‌های اهورامزدا به عنوان یگانه خدای هستی شایسته ارزش نهادن هستند.

جهانگیری که دارای مدرک دکترا در رشته پزشکی است، تأکید کرد: هرگونه آلودگی در چهار گوهر هستی (آب، باد، خاک و آتش) ناسپاسی در برابر اهورامزدا را به همراه دارد، یکی از بنیان‌های فکری زرتشت، شناساندن اهورامزدا به عنوان قانون‌گذار هستی و ایجاد‌ کننده قانون راستی است، زرتشتیان به فریفته نشدن اهورامزدا (خداوند) در برابر انسان‌ها اعتقاد کامل دارند.

وی با بیان اینکه هر انسانی از نظر فطری نیاز به نیروی بالاتری دارد، افزود: نماز بهترین نشانه ایمان یک شخص است، هر انسانی در دین خود برای رسیدن به این مرحله ایمانی (نماز) یک سری آیین‌های خاصی را پیش‌رو دارد، با اینکه مقدس‌ترین پله رسیدن به خدا نماز است اما انسان در این مرحله به تنهایی رها نمی‌شود.

مقاله‌نویس زرتشتی ادامه داد: نمازی قابل قبول است که به دنبال آن اندیشه، گفتار و کردار نیک را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به معنای لغوی نم به معنای نماز که در دین یهود به تفیلا و در دین اسلام به صلاة مشهور است، گفت: نخستین نتیجه‌ای که انسان از نماز به دست می‌آورد افزایش خود‌آگاهی برای پرهیز از اشتباه است، نیایش در حضور پروردگار انسان را به مرحله راه‌گشایی وصل می‌کند، نماز برخورداری از نعمت‌های خداوند را به همراه دارد.

مقاله‌نویس زرتشتی دعوت شده به همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در مورد روان به عنوان یکی از پنج جزء وجود انسان بیان داشت: این جزء با مرگ انسان از بین نمی‌رود و محلی است برای آزمایش و گزینش انسان.

وی از دیگر فواید نماز را سپاس و قدرشناسی انسان از پروردگار و تقویت ایمان برشمرد و اظهار داشت: هر انسانی از تولد خود دین خویش را به همراه دارد، یکی از آفریده‌های خداوند گل است که با توجه به این مقوله درمی‌یابیم حتی با وجود گل‌های زیاد در یک مکان هیچ‌ یک از آنها ضد هم عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول