اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز فارس تاکید کرد

برنامه‌ریزی برای اقامه نماز توسط مدیران اداره‌ها

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: برنامه‌ریزی برای اقامه نماز وظیفه تمام دولتمردان و مدیران دستگاه‌های اداری است.

برنامه‌ریزی برای اقامه نماز توسط مدیران اداره‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، توسعه و تقویت فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه و گسترش نمازهای جمعه و جماعت است، اظهار داشت: پیش از انقلاب و در دوران رژیم ستمگر و دین‌ستیز پهلوی، ابعاد معنوی از جمله دعا و عبادت و رابطه با خدای هستی در سطح جامعه کمرنگ و مساجد مهجور و کم‌رونق شده بود.

وی افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، ابعاد فرهنگی جامعه دگرگون و روحیه معنویت در کالبد جامعه دمیده شد و مساجد به عنوان کانون انس با پروردگار جایگاه واقعی خود را کسب کردند.

ذوالانوار اضافه کرد: اقامه نماز محصول حکومت دینی است که فراهم ساختن زمینه‌های اقامه این فریضه الهی در جامعه، رونق بخشیدن به مساجد، نمازهای جمعه و جماعت و گرایش مردم، به ویژه جوانان و نوجوانان به نماز از دستاوردهای این حرکت الهی به شمار می‌رود.

وی با بیان دیدگاه امام خمینی (ره) درباره اهمیت و نقش مساجد خاطرنشان کرد: ایشان بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعال در مساجد تأکید داشته و آن را موجب تقویت اسلام و نظام می‌دانستند.

ذوالانوار گفت: زمانی قرآن کریم، نخستین نشانه حکومت صالحان را اقامه نماز می‌داند، برنامه‌ریزی برای اقامه آن وظیفه تمام دولتمردان و مدیران دستگاه‌های اداری است که امکانات و توانمندی‌های خود را برای رسیدن به اهداف نماز بسیج کنند.

وی با یادآوری نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام بنیان نظام جمهوری اسلامی، پرشور برگزار کردن آیین دهه فجر و حضور گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را موجب ناکامی دشمنان این نظام الهی و خنثی شدن توطئه‌های آنان دانست.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول