اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 بهمن

9 مدرسه جدیدالتاسیس فعالیت خود را آغاز می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز فعالیت 9 مدرسه جدید‌التاسیس از 17 بهمن خبر داد.

9 مدرسه جدیدالتاسیس فعالیت خود را آغاز می‌کنند
حجت‌الاسلام محسن محدث امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند و پربرکت انقلاب اسلامی با تدبیر هوشمندانه امام راحل(ره) زمینه تعلیم و تربیت بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار در حوزه‌های علمیه فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با نظارت شورای عالی حوزه علمیه قم به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری با راهبرد اصلی گسترش و فراگیر کردن آموزش‌های حوزوی امکان تحصیل خواهران در واحدهای آموزشی و تربیتی را فراهم کرده است.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهداف این مرکز گفت: تربیت محقق، مدرس و مبلغ مهم‌ترین هدف تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی عنوان داشت: تاکنون سه دوره تربیت مدرس برگزار شده و فارغ‌التحصیلان آن در مدارسی که با کمبود استاد رو به‌رو بود، به تدریس مشغول شدند.

محدث از اعلام نتایج نهایی چهارمین دوره تربیت مدرس 15 بهمن خبر داد و افزود:  پذیرفته‌شدگان در رشته‌های فلسفه اسلامی، کلام اسلامی و ادبیات عرب، دو سال در قم مشغول تحصیل می‌شوند و دروس تخصصی و مهم را گذرانده و دوره‌های مهارت‌های تدریس را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد سپس به صورت نیمه حضوری و غیرحضوری در شهرهای محل سکونت خود به ادامه تحصیل می‌پردازند.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران عنوان داشت: دوره تربیت مدرس به منظور استفاده از ظرفیت طلاب تربیت شده راه‌اندازی شد تا مشکلات و محدودیت‌ها از نظر تامین استادان حوزه علمیه خواهران برطرف شود.

وی از راه‌اندازی 9 مدرسه جدیدالتاسیس در بهمن ماه خبر داد و افزود: این مدارس در استان آذربایجان شرقی، بندر لنگه در هرمزگان، کاشان و استان کهگیلویه و بویر احمد راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب خواهر پذیرش شده در این دوره 17 بهمن در این مدارس به ادامه تحصیل می‌پردازند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول