اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام دهه فجر

بازدید از موزه‏های استان سمنان رایگان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: به مناسبت بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بازدید از موزه‏های این استان در ایام دهه فجر رایگان است.

بازدید از موزه‏های استان سمنان رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمید یزدانی اظهار کرد: براساس ابلاغ اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی- تاریخی، بازدید از موزه‏های استان سمنان در ایام‌الله دهه فجر رایگان است.

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح در ترغیب و تشویق و جذب بیشتر مردم در زمینه بازدید از موزه‏ها و آشنایی هر چه بیشتر آنها با تمدن و تاریخچه کشور و استان می‌تواند مؤثر باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‏های این اداره‌کل افزایش تعداد موزه‏های استان سمنان است، گفت: از سال گذشته تاکنون چهار موزه‌ شامل «اقوام گرمسار»، «عرفان شرق بسطام» ،«مردم‌شناسی میامی» و «موزه‌آب» شاهرود در استان سمنان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تا دو سال گذشته فقط دو موزه شامل «پهنه شهر سمنان» و «موزه مردم‌شناسی شهرستان شاهرود» در سطح استان وجود داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: با توجه به اهمیت وجود موزه‏ها و تاثیر این اماکن در جذب گردشگر و حفظ تاریخ و تمدن منطقه، در دهه فجر امسال موزه مهر و سکه سمنان، تاریخ شهر دامغان و ساختمان موزه بزرگ شهر سمنان افتتاح می‏شود.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول