اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان:

جریان اصولگرایی گیلان دارای ریشه عمیق است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان گفت: جریان اصولگرایی گیلان دارای ریشه عمیق در اعتقادها و باورهای مردم این استان است.

جریان اصولگرایی گیلان دارای ریشه عمیق است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت نظرعلی علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های این شهر با اشاره به اینکه گیلان توانایی ریشه‌کنی بیکاری را دارد، اظهار داشت: گیلان در یک ‌دهه گذشته علاوه بر اشتغالزایی فرزندان خود محلی برای اشتغالزایی جوانان استان‌های همسایه بود.

وی عدم طراحی برنامه‌های کاربردی استانی را در برطرف کردن مشکلات جوانان گیلان موثر دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و تعاونی بیکاری را در استان ریشه‌کن کنیم.

استاد دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه سخن از کشاورزی بودن این استان، سیاستی بود که در دوره‌های گذشته برای توسعه و پیشرفت گیلان توسط دولت‌های وقت اتخاذ شد، اذعان داشت: با گذشت سال‌های زیاد از این تصمیم نه تنها شاهد تحولی در کشاورزی استان نیستیم بلکه این سیاست موجب از دست رفتن فرصت‌های زیاد صنعتی و تولیدی از گیلان شد.

وی یکی از محصولات محوری گیلان را برنج نامید و تصریح کرد: حدود 250 هزار هکتار زمین زیرکشت برنج در گیلان وجود دارد که کاشت، داشت و برداشت محصول در بیشتر این اراضی به شکل سنتی انجام می‌شود که می‌توانست با یک برنامه مدون و زمان معین چند ساله از سنتی به صنعتی تبدیل شود.

علیزاده نبود برنامه‌ریزی جامع کاربردی برای توسعه پایدار گیلان را از مشکلات نامید و بیان داشت: برای ظرفیت‌های گیلان برنامه نداریم.

وی با اشاره به افزایش بارندگی گیلان در طول سال، افزود: در بیشتر سال‌ها و در برخی از بخش‌های استان از زمان آغاز کاشت برنج تا نزدیک زمان برداشت مشکل کم آبی وجود دارد که در شأن گیلان نبوده و پذیرفتنی نیست.

استاد دانشگاه‌های گیلان گفت: صنایع بالادستی وابسته به کشاورزی در استان جایگاه پایداری ندارد و بیشتر کشاورزان تک‌محصولی هستند.

وی اظهار داشت: سیاست‌های غلط اعمال شده توسط دستگاه‌های مسئول و تجار برای واردات برنج خارجی و توزیع همزمان آن با برداشت برنج داخلی سبب کاهش فروش برنج داخلی شده و موجب ضرر مالی کشاورزان گیلانی و استان‌های شمالی و برنج‌کار می‌شود.

به گفته علیزاده، تبدیل کشت سنتی به صنعتی برنج، مهار آب رودخانه‌ها و اصلاح سیستم آبیاری، بازسازی آب‌بندان‌، تقویت مراکز پژوهشی و تحقیقاتی برنج و اصلاح بذر، راه‌اندازی صنایع بالادستی و پایین دستی، توسعه کشت دوم، کنترل واردات برنج و توزیع آن در کشور، راه‌اندازی شرکت‌های کشت و صنعت در استان و برنامه‌ریزی برای خودکفایی برنج راه‌های برون‌رفت از معضلات کشاورزان گیلانی است.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان با بیان اینکه تحصیل، تهذیب و ورزش سه توصیه مقام معظم رهبری به جوانان است، گفت: گیلان دارای ورزشکاران حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و آماتور زیادی بوده که نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل ورزشکاران گیلانی نبود حامی مالی در استان است، افزود: ورزشکاران گیلانی به دلیل عدم حمایت مالی به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند و گیلان مهد صادرات قهرمانان ورزشی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه گیلانی‌ها مدال‌های ورزشی دیگر استان‌ها را در بسیاری از رشته‌ها به‌دست می‌آورند، افزود: گیلان از مدال‌های رنگی فرزندان قهرمان خود در بسیاری از رشته‌ها محروم است.

وی استاندارد نبودن برخی وسایل ورزشی، کمبود سالن ورزشی برای بانوان و برخی هیئت‌های فعال ورزشی، قیمت بالای بیمه ورزشی، عدم بهره‌گیری از نیروهای تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیل تربیت بدنی، عدم حمایت مالی مستمر از قهرمانان ورزشی را از مهم‌ترین مشکلات توسعه ورزش گیلان برشمرد. 

عضو شورای اصولگرایان گیلان با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات مجلس نهم، یادآور شد: مردم با حضور حداکثری در انتخابات امید دشمنان را به یاس تبدیل می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه اصولگرایان اجازه مصادره اصولگرایی به نااهلان را نمی‌دهند، افزود: تشخیص حق از باطل برای مردم کاری بسیار آسان و با بصیرتی است.

علیزاده اضافه کرد: جریان ارزشی و اصولگرایی در گیلان دارای ریشه عمیق در اعتقادات و باورهاست و این جریان حزب‌الله در پس از انقلاب تا به امروز به عنوان یک جریان تبیین‌کننده موثر و فراگیر در کل استان و به ویژه در شهرستان رشت تبدیل شده است.

وی رابطه‌ بین مردم و نمایندگان در مجلس را مانند رابطه وکیل و موکل دانست و اذعان داشت: منزلت یک نماینده برگرفته از آرایی است که مردم به فرد نماینده برای پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دهند و تلاش در راستای احقاق حقوق مردم است.

این مسئول، وظیفه نمایندگان را وضع قوانین و نظارت بر اجرای قانون توسط دستگاه‌های اجرایی خواند و یادآور شد: اگر نماینده در این دو وظیفه مهم و اساسی به طور جدی، با دقت و پرتلاش ظاهر شود مسئولیت نمایندگی مردم را درست انجام داده است.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول