اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

تشکیل کمیته‌های نرخ‌گذاری کالا در اتحادیه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل کمیته‌های نرخ‌گذاری کالا در اتحادیه‌های این استان خبر داد.

تشکیل کمیته‌های نرخ‌گذاری کالا در اتحادیه‌های گیلان

محمدحسین اصغریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای تنظیم بازار اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ها در پنج بخش انجام می‌شود و امیدواریم تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه فرمانداران در نواحی مختلف استان در اجرای این برنامه‌ها ما را یاری کنند.

وی، برنامه نخست این سازمان را برگزاری نمایشگاه‌های فروش مستقیم کالا یا فروش بهاره در 16 شهرستان گیلان عنوان کرد و افزود: تعداد دو هزار غرفه به عرضه مستقیم کالا اقدام می‌کنند.

به گفته اصغریان، در این نمایشگاه‌ها کالاهای اساسی شوینده‌ها، میوه، آجیل، خشکبار، شیرینی، شکلات، کیف و کفش، لباس و کالاهایی که در ایام تعطیلات نوروز با مراجعه مهمانان بهاری به گیلان بیشتر مصرف دارد، عرضه می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر کیفیت مناسب کالاهای عرضه شده تاکید کرد و گفت: کالاهای مورد نیاز مردم در حجم کافی و گسترده توزیع می‌شود ضمن اینکه نرخ کالاها حداقل 15 درصد پایین‌تر از دیگر نقاط استان و بازارها است.

وی ادامه داد: برخی از کالاها با حضور تولیدکنندگان داخلی استان با تخفیف‌های بیشتر و حداکثر تا 30 درصد عرضه می‌شود.

اصغریان فروش فوق‌العاده و حراج‌های پایان سال را دومین اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در بحث تنظیم بازار برشمرد و خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها و اصناف استان با این سازمان همکاری دارند و تخفیف‌ها واقعی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اخذ مجوز واحدهای صنفی برای فروش فوق‌العاده، ابراز داشت: ابتدا نرخ کالاها سنجیده شده و در کمیته‌های مختلف نرخ‌گذاری و کنترل می‌شود و پس از آن اجازه فروش فوق‌العاده و حراج‌های پایان سال داده می‌شود.

وی از تشکیل کمیته‌های نرخ‌گذاری کالا در اتحادیه‌های گیلان خبر داد و بیان داشت: واحدهای صنفی متقاضی شرکت در حراج‌های پایان سال باید نرخ‌ها و درخواست‌های خود را به همراه فاکتورهای خرید به اتحادیه‌ها ارائه دهند و پس از بررسی فاکتورها و تایید آنها و همچنین حاشیه سود و تخفیف‌های مالی، مجوزهای لازم برای واحدهای صنفی به منظور شرکت در نمایشگاه‌های مربوطه داده می‌شود.

اصغریان یادآور شد: واحدهای صنفی که در این طرح مشارکت می‌کنند با برچسب بنر، پارچه نوشته و پلاکارد معرفی می‌شوند تا مردم بدانند کدام واحدها دارای مجوز کالا هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ذخیره‌سازی و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم را از موارد مهم و اساسی در تنظیم بازار نامید و اذعان داشت: برای جلوگیری از هرگونه افزایش نرخ پیش‌بینی نشده برای پایان سال جاری، تا کنون 500 تن سیب قرمز ممتاز، 800 تن پرتقال تامسون و 400 تن گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده است ضمن اینکه مقداری حبوبات و برنج تامین شده و گوشت قرمز نیز در حال تامین است.

وی با تاکید براینکه کیفیت میوه‌ها و کالاهای ذخیره‌سازی شده به دقت کنترل می‌شود، افزود: در تلاش هستیم با ارائه محصول با کیفیت رضایت مردم را جلب کنیم.

اصغریان، تشدید نظارت و بازرسی را از جمله راهکارها برای مقابله با گرانفروشی خواند و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات و پایان سال، به دلیل نوساناتی که در نرخ ارز و طلا در بازار کشور ایجاد شده، فرصت برای بعضی از افراد سودجو فراهم شده و می‌خواهند از وضعیت موجود سوء استفاده کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به رسیدگی به 18 هزار پرونده از ابتدای سال جاری تا کنون در تعزیرات استان، خاطرنشان کرد: به تمام پرونده‌ها رسیدگی شده و افراد سودجو بیش از 40 میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند.

وی تشدید صد درصدی بازرسی‌ها را از تصمیم‌های شورای تعزیرات گیلان در چند روز گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: حضور بازرسان در بازار به نحو چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

اصغریان تعداد بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در امر بازرسی را 187 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 150 بازرس مجامع امور صنفی نیز امر نظارت بر نرخ واحدهای صنفی را به عهده دارند و در مجموع 337 نفر بازرس در سراسر استان در حال کنترل بازار هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به افزایش برخوردها در بحث گرانفروشی از هفته گذشته در این استان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد یک‌هزار ناظر افتخاری نیز با این سازمان همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه انجمن‌های حمایت از مصرف کنندگان در تمام شهرستان‌ها تشکیل شده است، ابراز داشت: از فرمانداران می‌خواهیم نسبت به تامین مکان استقرار این افراد و استفاده از آنها همکاری لازم را داشته باشند.

اصغریان گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی را از جمله اقدام‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در بحث برخورد با گرانفروشی‌ها ذکر کرد و اذعان داشت: امسال تلاش می‌کنیم قدرتمندانه‌تر در بازار ظاهر شویم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول