اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

تجهیز واحدهای صنفی آذربایجان غربی به صندوق مکانیزه

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: واحدهای صنفی آذربایجان غربی تا پایان دی ماه به صندوق مکانیزه فروش و دستگاه‌های کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

تجهیز واحدهای صنفی آذربایجان غربی به صندوق مکانیزه
محمد دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در زمان حاضر 81 هزار و 694 واحد صنفی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند که تاکنون 15 هزار و 263 واحد به صندوق مکانیزه فروش و 44 هزار و 161 واحد به کارت خوان بانکی مجهز شده‌اند.
وی افزود: برای تحقق کامل و سریعتر این طرح نیز اعتباراتی مورد نیاز است تا واحدهای صنفی با مشکل مالی روبه‌رو نشوند و بتوانند با تجهیز واحد خود به صندوق مکانیزه در راستای مشتری‌مداری در استان گام بردارند.
دهقان با اشاره به ماده 71 قانون نظام صنفی گفت: تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش در راستای تسهیل داد و ستد و ثبت و مستندسازی فعالیت‌های اقتصادی، افراد صنفی عرضه‌کننده کالا و ارائه دهنده خدمت، مکلف به استفاده از صندوق مکانیزه فروش شده‌اند.
این مسئول با اشاره به مزایای استفاده از صندوق مکانیزه فروش تصریح کرد: کنترل قیمت کالا، نصب برچسب قیمت، تاریخ مصرف، کنترل موجودی، نگهداری کالا، ارائه فاکتور و موارد دیگر از مزایای دیگر تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش است.
دهقان در ادامه از برگزاری همایش توجیهی مدیران اجرایی اتحادیه‌های صنفی در ارومیه خبر داد و بیان کرد: این همایش در راستای تشویق و ترغیب واحدهای صنفی برای استفاده از صندوق مکانیزه فروش و کارت‌خوان بانکی و آشنایی با مزایای آن در راستای مکانیزاسیون واحدهای صنفی برگزار شد و مدیران اجرایی اتحادیه‌های صنفی با مزایای استفاده از این امکانات آشنا شدند.
وی اضافه کرد: در این همایش مقرر شد تا پایان امسال کلیه واحدهای صنفی هیئت مدیره اتحادیه‌ها به صندوق مکانیزه فروش و کارت‌خوان بانکی مجهز شوند.
در زمان حاضر 85 درصد واحدهای صنفی زیرپوشش اتحادیه‌های صنفی به کارت‌خوان بانکی تجهیز شده‌اند که 50 درصد این واحدها باید تا پایان امسال به صندوق مکانیزه فروش مجهز شوند.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول