اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

بارش 35 سانتی متر برف در کوهرنگ

خبرگزاری فارس: کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز فعالیت موج بارش در این استان بیش از 35 سانتی متر برف بر زمین کوهرنگ نشست کرد.

بارش 35 سانتی متر برف در کوهرنگ
سیاوش سامانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در 24 ساعت گذشته در این استان اظهار داشت: از روز گذشته هوای این استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارش‌زا قرار گرفت که در برخی از نقاط استان موجب بارش برف و باران شد.

وی افزود: بر اساس آمار این سازمان در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان کوهرنگ با بارش 35 سانتی متر برف گزارش شده است.

سامانی ادامه داد: همچنین فعالیت این سامانه بارشی موجب بارش 70 میلی‌متری بارندگی در کوهرنگ، 48 میلی‌متر در لردگان، 10 میلی‌متر در بروجن، 10  میلی‌متر در سامان، 16 میلی‌متر در سورشجان، 22 میلی‌متر در فارسان، 19 میلی‌متر در گندمان، 9 میلی‌متر در فرخشهر، 10 میلی‌متر در بن و 25 میلی‌متر در شلمزار به ثبت رسیده است.

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت دما در نقاط مختلف این استان در 24 ساعت گذشته، گفت: در طی 24 ساعت گذشته دزک با هفت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و کوهرنگ با یک درجه زیر صفر سردترین نقاط این استان گزارش شده است.

وی ادامه داد: در این مدت حداقل دمای شهرکرد یک و حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد، کوهرنگ حداقل منفی یک و حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد، لردگان حداقل صفر و حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد، فرخشهر حداقل یک و حداکثر شش درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

سامانی اضافه کرد: دمای هوای اردل حداقل صفر و حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد، فارسان حداقل صفر و حداکثر پنج درجه سانتی‌گراد، بلداجی حداقل صفر و حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد، مالخلیفه حداقل چهار و حداکثر شش درجه سانتی‌گراد، دزک حداقل صفر و حداکثر هفت درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده، گفت: در طی 24 ساعت آینده احتمال بارش برف در تمام شهرهای این استان پیش‌بینی شده است که بر همین اساس لغزندگی جاده‌ها و محورهای درون شهری و برون شهری را در این استان به ویژه در مناطق برف‌گیر خواهیم داشت.

سامانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس به رانندگانی که قصد عبور از محورهای سخت‌گذر و برف‌گیر این استان را دارند توصیه می‎شود وسائل مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و وسائل گرمایشی به همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول